مابه‌التفاوت متناسب‌سازی مشاغل سخت با حقوق آذرماه بازنشستگان پرداخت می‌شود

کدخبر: ۳۷۸۸۶۹
مابه‌التفاوت متناسب‌سازی مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی همراه با حقوق این ماه پرداخت می‌شود.
مابه‌التفاوت متناسب‌سازی مشاغل سخت با حقوق آذرماه بازنشستگان پرداخت می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت مستمری ماه جاری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از ۲۰ آذرماه آغاز شده است و در این ماه مابه‌التفاوت متناسب‌سازی بازنشستگانی که از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کرده‌اند، پرداخت می‌شود.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان پس از تأمین منابع مالی مورد نیاز از مرداد ماه سال جاری به اجرا درآمد و پس از اجرای این قانون، بازنشستگانی که از مزایای مقرر در قانون مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کرده‌اند، خواستار محاسبه بیمه پردازی ارفاقی مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور در رقم متناسب سازی شدند.

سازمان تأمین اجتماعی پس از دریافت نظرات تشکل‌های بازنشستگان و انجام بررسی‌های حقوقی و کارشناسی مابه‌التفاوت مربوطه را همزمان با حقوق آذرماه به حساب بازنشستگان مشمول واریز می‌کند.

مابه‌التفاوت مربوطه هم از زمان اجرای قانون متناسب سازی از مرداد ماه محاسبه و پرداخت می‌شود.

جدول پرداخت مستمری آذرماه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سایت رسمی این سازمان منتشر شده است.

 مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم ۲۶ آبان ماه در جلسه با اعضای هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفته بود: در مشاغل سخت و زیان آور اصل قانون و انگیزه اولیه تصویب و اجرا صحیح است، اما نحوه تصویب قانون و رویه اجرا به گونه‌ای است که برخی اصناف و اقشاری که حقیقتاً مستحق نیستند، از این مزایا برخوردار و سازمان شاهد نوعی تبعیض و یا سوء استفاده است.
به گفته وی، در سراسر دنیا سن اشخاص، (نه سنوات کار) ملاک بازنشستگی است و با کار بیشتر، حقوق بازنشستگی نیز افزایش می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید