نماینده مردم محلات در مجلس خبر داد؛

موافقت دولت با اصلاح بودجه ۱۴۰۰+ جزئیات

کدخبر: ۳۸۰۳۹۵
عضو هیات رئیسه مجلس از پاسخ مثبت دولت به نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهور برای اصلاح لایحه بودجه 1400 خبر داد.
موافقت دولت با اصلاح بودجه ۱۴۰۰+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در این باره گفت: «رئیس مجلس در نامه عنوان کرد که دولت لایحه بودجه 1400 را اصلاح کند و مجدد به مجلس ارسال کند و دولت نیز در پاسخ به این نامه قول داده تا لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس ارسال کند.»

بعد از ابلاغیه ۲۳ آذرماه رهبری به دولت مبنی بر استفاده حداقلی از منابع نفتی برای هزینه‌های جاری، منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۰ دچار تغییرات عمده‌ای شد در همین راستا رئیس مجلس طی نامه‌ای در تاریخ ۲۵ آذر خطاب به رئیس جمهور، مطابق اصل ۵۲ قانون اساسی، خواستار اصلاحات لایحه بودجه از سوی دولت شد. 

rHFIMSZfxrNE

تاکنون دولت به طور رسمی پاسخی به نامه قالیباف نداده اما آنگونه که منابع پارلمانی می گویند دولت وعده اصلاح لایحه را داده است. 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در این باره گفت: «رئیس مجلس در نامه عنوان کرد که دولت لایحه بودجه 1400 را اصلاح کند و مجدد به مجلس ارسال کند و دولت نیز در پاسخ به این نامه قول داده تا لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس ارسال کند.»

هفته گذشته حسن روحانی از رهبری تقاضا کرده بود که سهم صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده از 38 درصد به 20درصد کاهش یابد. دولت لایحه بودجه را هم با پیش فرض موافقت رهبری با درخواست رییس جمهور تنظیم کرده بود اما رهبر انقلاب با درخواست رییس جمهور موافقت نکردند. 

رهبر معظم انقلاب، برداشت مازاد بر 20 درصد از صندوق توسعه را فقط تا سقف یک میلیون بشکه در روز مجاز دانستند. همچنین هرگونه برداشت از صندوق را برای مصارف اجازه ندادند.

این در حالی است که دولت در لایحه فروش دومیلیون و سیصد هزار بشکه در روز را پیش بینی کرده بود.

با این اوصاف با پاسخ رهبری لایحه بودجه نیاز جدی به اصلاح پیدا کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید