گزارش «اقتصادنیوز» از وضعیت کرونا در آذرماه 99

رکوردشکنی کمترین بستری روزانه در پاییز + نمودار

کدخبر: ۳۸۰۴۰۷
در آخرین روز پاییز رکورد بستری‌های روزانه به کمترین میزان خود در پاییز رسید. در ادامه افزایش روزانه بهبودیافتگان از بیماری کرونا در کنار کاهش مبتلایان نسبت بهبودی به ابتلا در هر روز را به کمترین حد روزانه خود کشانده است.
رکوردشکنی کمترین بستری روزانه در پاییز + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای کرونایی ایران نشان می‌دهد که برخلاف طغیان بحران کرونا در نیمه پاییز،در هفته‌های آخر آذرماه شاهد مهار نسبی این بیماری هستیم. طبق آمار در آخرین روز از خزان کرونا زده ایران 3 رکورد را در راستای مسیر کاهشی خود به ثبت رساندند. در همین خصوص شمار بستری‌های روزانه در این روز بعد از کاهشی که در روز گذشته تجربه کرد در کمترین حد در پاییز قرار گرفته و رکوردی دیگر را به ثبت رساند.

دو رکورد دیگری نیز که در 30 آذرماه در آمار های متغیرهای تاثیرگذار در بیماری کرونا به چشم می خورد به 2 شاخه مهم اشاره دارد. بخش فوتی ها و نسبت بهبودیافتگان از مبتلایان این بیماری .

کمترین بستری روزانه در پاییز

از ابتدای پاییز رفته رفته بر شمار بستری های روزانه بیماری کرونا افزوده شده و میزان این متغیر را در نیمه آبان به بالاترین میزان روزانه خود رسانده و رکوردی در سطح 3 هزار بستری را ثبت کرد.

پس از افت و خیز های آماری که در آذر شکل گرفت به مرور از شدت این بیماری کاسته شده و در هشتم آذر ماه در حالیکه 54 روز بود که بیماران وخیم کرونایی مشغول ثبت رکوردهایی جدید در کشور بودند روند صعودی  این آمار متوقف شد. درادامه پس از این روز به مرور روند کاهشی این آمار نسبت به قبل نزولی تر شد.

اکنون در آخرین روز از آذر ماه میزان بستری های بیماری کرونا به 805 نفر رسید . این میزان در کل پاییز بی سابقه بوده و علامت دیگری از افت شیوع این ویروس در این روزهای کشور را نشان می دهد.

کرونا 30 آذر

 رکورد کمترین فوتی در پاییز

این سومین روزی است که آمار فوتی های روزانه کرونا در کمتر از 200 نفر به ثبت می‌رسد. در همین خصوص آماری که وزارت بهداشت و درمان از میزان جانباختگان بر اثر بیماری کرونا در امروز منتشر کرد 177 نفر بود. چنانچه میانیگین سه روز گذشته این آمار را محاسبه کنیم رقمی معادل با 176 نفر به دست می آید.

مقایسه این رقم با تمام آمارهای پاییزی کشور نشان می دهد که میانگین میزان مرگ و میر در سه روز متوالی در امروز کمترین حد را در تمام پاییز داشته و رکوردی متفاوت را در این فصل به ثبت رسانده است.

کرونا 30 آذر

بالاترین حد بهبودی به ابتلا در آذر

در کنار کاهشی که دیگر متغیرهای نگران کننده کرونایی در کشور تجربه کردند میزان ابتلای روزانه نیز در روز گذشته به کانال 6 هزار نفر بازگشته و رکورد بیشترین افت ماهانه را در پاییز به ثبت رساند. در همین خصوص مقایسه میزان مبتلایان امروز با 30 آبان نشان میدهد این متغیر منفی 51 درصد دیگر نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که روند بهبودی های روزانه در اواخر آذر به کانال 12 هزار در هر روز رسیده و رکورد های بالایی را رقم زد.

این کاهش درابتلا و افزایش در بهبودی های روزانه سبب شد تا نرخ بهبودی به ابتلای روزانه که در 8 آذر به کمترین حد پاییزی خود معادل با 69.31 درصد رسیده بود را ارتقا دهد و بالاترین میزان خود در آذر برساند. این رقم اکنون معادل با 76.39 درصد بوده و روند ها نشان می دهند که ممکن است این روند در ادامه نیز صعودی باشد.

افزایش این متغیر از المان‌هایی است که تضعیف قدرت کرونا در کشور را نشان می دهد.

کرونا 30 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید