پیش‌بینی 6 تحلیل‌گر از تحولات امروز بورس تهران

کدخبر: ۳۸۰۷۳۳
اقتصادنیوز: نیمی از تحلیل‌گران شرکت‌کننده در یک نظرخواهی پیش‌بینی کرده‌اند که بورس تهران امروز دوم دی ماه 99 روز متعادلی را سپری خواهد کرد.
پیش‌بینی 6 تحلیل‌گر از تحولات امروز بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز با توجه نحوه معاملات روزهای گذشته می توان پیش بینی کرد سهم های کوچک می توانند به رشد خود ادامه دهند و مورد اقبال سرمایه گذاران بیشتری قرار بگیرند اما سهم های بزرگ رشد آنچنانی نخواهند داشت و در همین محدوده که قرار دارند معامله می‌شوند. 

برخی تحلیل‌گران بر این باورند یکی از عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه نرخ‌های جهانی است. کاهش نرخ های جهانی و نرخ های کامودیوتی در اواسط بازار دیروز منجر به عرضه سهام در سهم های بزرگ شد. عدم تصویب بودجه و کاهش قیمت های جهانی می توانند تاثیر منفی بر بازار سهام بگذارند.

برخی دیگر هم تاکید می‌کنند: با توجه به افزایش نوسانات در بازار سرمایه و ترجیح دادن نوسانگیری به سهامداری از طرف سهامداران، بازار سرمایه تا زماتی که جهت خود را پیدا کند،‌ پرنوسان خواهد بود. 

به صورت کلی با توجه به معاملات این هفته پیش بینی می شود معامات تا اخر هفته نوسانی دنبال شود و تمایل به صنایع کوچک بیشتر از سهام بزرگ باشد. نکته منفی این روزهای بازار فشار فروش بازارگردان ها و حقوقی ها در سهام بزرگ و متاثر شدن صنایع کوچک و کامودیتی محور از صنعت پالایشی و خودرویی است. با توجه به گزارش آمار تولید و فروش آذرماه شرکت ها انتظار می رود در هفته آینده سهام بزرگ بار دیگر مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرد. در مورد شاخص کل نیز باید گفت فعلا در محدوده یک میلیون و 400 هزار تا یک میلیون و 500 هزار واحد نوسان دارد و با رد کردن از مقاومت یک میلیون و 500 هزار واحد رشد بازار شروع خواهد شد.

پیش بینی 2دی99

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید