سقوط ۶ درصدی بیت کوین

کدخبر: ۳۸۰۷۹۸
بیت کوین در روز یکشنبه رکورد زد و به ۲۴۲۹۸.۰۴ دلار رسید ولی نگرانی درمورد تآثیرات اقتصادی شیوع سریع کرونا در انگلیس باعت شد ارزش آن ۶ درصد کاهش یابد.
سقوط ۶ درصدی بیت کوین

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم و رویترز، ترس از همه‌گیری سریع ویروس جدید کرونا در انگلیس و تاثیر آن بر سرمایه‌ها در بازارهای کلان باعث شد ارزش بیت کوین 6 درصد در روز دوشنبه کاهش یابد.​​

 

ارزش این ارز مجازی آخرین بار با 5.5 درصد کاهش به 22156 دلار رسید. بیت کوین در روز یکشنبه تا رکورد 24298.04 دلار افزایش یافته بود.

 سهام اروپا 3 درصد سقوط کرد، دلار تقویت شد و بی‌ثباتی بازار در بحبوحه افزایش ناآرامی‌ها بر سر تاثیرات اقتصادی بحران جدید کرونا بیشتر شده است. چندین کشور اروپایی مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند.

 ارتباط بیت‌کوین با سرمایه‌های سنتی بی‌ثبات است. عملکرد اخیر این ارز مجازی نشان می‌دهد بیت ‌کوین در دوره‌هایی با تحولات بازار ارتباط داشته و در مواقعی بدون توجه به آن عمل کرده است.

 ارزهای مجازی کوچکتر مثل اتریوم و اکس آر پی هم که معمولاً همگام با بیت کوین تجارت می‌شوند، به ترتیب 5.9 و 9.2 درصد کاهش داشته‌اند.

 بیت کوین هفته گذشته برای اولین بار از آستانه 20 هزار دلار گذشت. ارزش این ارز مجازی 210 درصد در سال جاری میلادی افزایش داشته که نتیجه جذب تمایل سرمایه‌گذاران بزرگ است. این سرمایه‌گذاران بیت کوین را  پشتوانه‌ای در مقابل تهدید تورم و سرمایه‌های مخاطره آمیز می‌دانند و آن را روشی برای پرداخت در آینده تصور می‌کنند.

 تحلیلگران جی پی مورگان طی یادداشتی در روز جمعه اعلام کردند اقدامات اخیر سرمایه‌گذاران سنتی مثل شرکت‌های بیمه برای خرید بیت کوین باعث تقویت معامله این ارز مجازی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید