نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد کرد:

اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان

کدخبر: ۳۸۱۶۸۷
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد کرد: برای تراکنش های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان در کشور یک در هزار مالیات در نظر گرفته شود.
اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سید محمدرضا میرتاج الدینی افزود: به فرض اگر به حساب کسی بیش از 10 میلیون تومان واریز شد بصورت اتوماتیک یک در هزار مالیات یعنی از 10 میلیون تومان 100 هزار تومان به حساب خزانه ریخته شود.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر گردش مالی در کشور 10 تا 20 برابر تولید ناخالص داخلی است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چنین عرصه ای برای تراکنش های بانکی در نظر گرفته شود حتی می توان بسیاری از مالیات را در کشور حذف و در عین معافیت های مالیاتی را در راستای رونق کسب و کار، تولید و مواردی از این دست توسعه داد چون درآمدی که از این محل حاصل می شود حداقل 10 برابر در آمد مالیاتی فعلی است.

وی در ادامه بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور تاکید کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد با دلال بازی و بنگاه‌داری غیر مولد به سودهای کلان می‌رسند که هیچگونه مالیاتی نمی‌پردازند.

میرتاج الدینی اظهارداشت: مالیات به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای تامین کننده مصارف بودجه دولت و همچنین ابزاری موثر در اجرای سیاست ها و راهبردهای اقتصادی دارای نقش تعیین کننده ای در نظام اقتصادی کشورهاست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بطورکلی در بسیاری از کشورهای پیشرفته مالیات از اصلی ترین منابع درآمدی دولت محسوب می شود و سهم بالایی از بودجه دولت را به خود اختصاص می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید