شرط مهم برای تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث

کدخبر: ۳۸۲۶۱۶
معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:زیر ساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تایید نهایی قوه قضائیه است.
شرط مهم برای تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا اخوان معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی ،در رابطه با نحوه تخصیص سهام عدالت اشخاص متوفی به وراث، بیان کرد:اطلاعات اشخاص متوفی  را  با تاخیر از سازمان خصوصی سازی دریافت کردیم، اما واگذاری سهام عدالت به وراث متوفیان به صورت دستی امکان پذیر نیست به همین دلیل ما سعی داریم تا مکانیزم انتقال سهام‌ها را  به صورت الکترونیکی انجام دهیم در همین رابطه رایزنی‌هایی را با مسئولان مربوطه در قوه قضائیه انجام داده ایم.

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: اکنون زیر ساخت‌های الکترونیکی را  در سپرده گذاری مرکزی  فراهم کرده ایم و منتظر تایید نهایی از سمت قوه قضائیه هستیم تا آن را عملیاتی کنیم، همچنین در رابطه با میزان اختصاص سهم به وراث باید انحصار وراثت انجام شود.

او بیان کرد: وراث برای دریافت سهام عدالت متوفی نمی‌توانند تک تک وارد سامانه شوند و اطلاعاتشان را به صورت جداگانه وارد کنند بلکه  فقط یک نفر به عنوان وکیل از بین وراث می‌تواند اقدامات لازم را مانند گواهی انحصار وراثت و مالیات بر ارث انجام دهد.

اخوان بیان کرد:بعد از راه اندازی سامانه، اطلاعات اشخاص برای تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید