سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

مالیات بر مستغلات و اجاره در 1400 افزایش نمی‌یابد

کدخبر: ۳۸۳۱۷۹
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مالیات بر مستغلات و یا مالیات بر اجاره در بودجه۱۴۰۰ همانند سال‌های گذشته یعنی ۱۳۹۹ افزایش نیافته و درآمدهای دولت در این زمینه ثابت خواهد بود.
مالیات بر مستغلات و اجاره در 1400 افزایش نمی‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رحیم زارع امروز شنبه در نشست خبری در خصوص نخستین نشست کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۰ اظهار کرد:  نخستین جلسه کمیته تلفیق امروز با حضور اعضای کمیسیون، نمایندگان مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه، اتاق‌های سه گانه، ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

مالیات بر مستغلات و اجاره در سال ۱۴۰۰ افزایش نمی‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق نخستین مصوبه کمیسیون را مالیات بر مستغلات یا مالیات بر اجاره عنوان کرد و گفت: مالیات بر مستغلات و یا مالیات بر اجاره همانند سال‌های گذشته یعنی  ۱۳۹۹ افزایش نیافته و درآمدهای دولت در این زمینه ثابت بود.

به گفته زارع در نشست امروز موضوعات مختلف مالیات بر اشخاص حقوقی غیردولتی، مالیات بر حقوق‌ها که به صورت پلکانی درخواست مجلس بود، مالیات برخوردهای لوکس، مالیات بر خانه‌های خالی در جلسه امروز بحث و بررسی شد.

وی افزود: کاهش نرخ تعرفه‌های ورودی کالاهای اساسی و دیگر مواردی که در حوزه واردات وجود دارد از دیگر مباحث مهم در جلسه امروز بود و سایر موارد برای کارشناسی تخصصی بیشتر به کمیته‌های تخصصی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درخصوص افزایش حقوق عدالت مالیاتی هم گفت: این افزایش پلکانی تا سقف ۴ میلیون تومان است تا از معافیت مالیاتی نیز برخوردار باشند و از ۴ میلیون حقوق به بالا دریافت مالیات به صورت پلکانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موارد درآمدی بودجه ۱۴۰۰ در جلسات این هفته کمیسیون بحث و بررسی می شود، گفت: از هفته آینده نیز موارد هزینه‌ای در بودجه بحث و بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص مالیات بر خودروهای لوکس نیز گفت: این نوع مالیات در نخستین سال تصویب آن در سال ۹۹ به درستی اجرا نشد و تلاش کمیسیون ایجاد ضمانت اجرایی برای مالیات بر خوردوهای لوکس است. به عبارتی برای خودروهایی که درآمد آنها یک و نیم میلیارد تومان به بالا است، مالیات در نظرگرفته می شود.

زارع اضافه کرد: همچنین مالیات بر خانه‌های خالی که قانون آن در مجلس یازدهم تصویب شد مجلس تلاش می کنند همسان با آیین نامه وزارت راه و شهرسازی برای بودجه ۱۴۰۰ قانون یکسانی مصوب شود.

وی درباره اینکه درآمد دولت از مالیات چه مقدار برای بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است، اظهار داشت: پیش بینی مجلس مبلغ ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در آمد دولت از مالیات است. البته موضوع مالیات در بودجه ۱۴۰۰ و در کمیسیون تلفیق  فقط یک سوم یا یک چهارم آن بررسی شده است و در روزهای آینده موارد دیگر مالیات ها بررسی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پاسخ به سوالی درباره پرداختن کمیسیون به درآمدهای نفتی تاکید کرد: هنوز این موضوع در کمیسیون بحث نشده و در کمیته مربوطه برای فروش یک میلیون بشکه نفت در روز در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی درآمد دولت در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۲۵ هزار میلیارد تومان بود که با توجه به مواردی که در کمیسیون در بخش مالیات ها درحال شکل گیری است، در آمد دولت افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه موارد درآمدی بودجه ۱۴۰۰ در جلسات این هفته کمیسیون بحث و بررسی می شود، خاطرنشان کرد: از هفته آینده نیز موارد هزینه ای در بودجه ۱۴۰۰ بحث و بررسی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید