روند رشد روزانه 4 متغیر کرونا در زمستان

سند ناپایداری مهار کرونا در ایران + نمودار

کدخبر: ۳۸۳۷۴۴
مقایسه متغیرهای نگران کننده کرونا در دی ماه نشان می دهد روند نزولی متغیر های کرونایی در ایران ناپایدار است.
سند ناپایداری مهار کرونا در ایران + نمودار

به گزارش اقتصاد نیوز، روند متغیرهای نگران کننده بیماری کرونا در ایران در مسیری نزولی قرار گرفته است. این در حالی است که مقایسه رشد روزانه چهار متغیر نشان از ناپایداری بخش بستری روزانه در دی ماه داشته است. 

ناپایداری بستری های روزانه

شمار مبتلایان روزانه در نیمه دی ماه با 2 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 6 هزار و 73 تن رسید. آمارها نشان می‌دهد که رشد روزانه این متغیر نوساناتی را پشت سر گذاشت.  

همگام با تغییرات ثبت شده در ابتلا، بستری روزانه نیز از ابتدای دی ماه تاکنون دستخوش تغییراتی همسو با متغیر ابتلا شد. 

در همین خصوص در حالی که متغیر بستری در روز گذشته به کمترین خود در 6 ماه اخیر رسیده بود اکنون 54 درصد رشد را ثبت کرده است. در نهایت شمار بستری های روزانه 769 تن رقم خورد.

از ابتدای دی ماه تاکنون مقایسه روند رشد روزانه بستری و ابتلا نشان می‌دهد که افزایش و کاهش این دو متغیر کاملا رفتاری مشابه را از خود بر جای گذاشته است.

به عبارت دیگر در بازه ای که ابتلای روزانه دچار ریزش آماری می شد بستری ها نیز کاهش پیدا می کردند و با هر افزایش در آمارهای ابتلا میزان بستری ها نیز افزایشی محسوس را به ثبت می رساندند.

با این وجود بازه تغییرات رشد روزانه ابتلا به مراتب کمتر از این بازه در میزان بستری ها بوده است. این اتفاق نشان می دهد که همواره بستری روزانه در ایران بسیار ناپایدار تر از ابتلا بوده است. 

این عبارت نمایانگر این مورد است که در عین کاهش ابتلای بیماری شدت بیماری هنوز در حد بالایی قرار دارد و بیماران بیشتر نیازمند بستری شده اند.گمان دوم آن است که ممکن است تعدیل استانداردهای بستری اتفاق افتاده و چون فشار بر کادر درمان کمتر شده بیماران با شرایط خفیف تر  هم بستری می شوند.

باتوجه به آنکه وضعیت فوتی های روزانه کرونا در حدپایینی قرار دارد گمان دوم محتمل‌تر از قبل به نظر می رسد.

اما این تغییرات در بهبودی ها و فوتی های روزانه چه روندی را از خود بر جای گذاشته است؟

N6

روند رشد بهبودی و مرگ و میر

شمار بهبودی های روزانه در نیمه دی ماه 12 درصد کمتر از روز گذشته بوده است. این در حالی است که فوتی های روزانه نسبت به همین موقعیت در روز جاری بیش از 7 درصد رشد را ثبت کرده است.

روند رشد روزانه این دو متغیر در روزهای اخیر بیانگر آن است که افزایش ها و کاهش های این روزهای جانباختگان و بهبودیافتگان رفتاری بعضا موافق و بعضا مخالف هم داشته اند.

مقایسه این روندها توضیح مشخصی را از توان درمانی ارائه نمی دهد اما با این حال حد پایین فوتی های روزانه نشان از کمتر شدن وضعیت سیاه این بیماری داشته است.

N7

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید