تلاش سکه بازان برای حفظ حمایت بلندمدت

سقوط قیمت دلار،سکه و طلا

کدخبر: ۳۸۶۴۸۳
روز شنبه، تمام بازارها سقوط دیگری را تجربه کردند؛ دلار به کانال 22 هزار تومانی سرازیر شد، سکه زیر 10 میلیون و 400 هزار تومان ایستاد و گرم طلا به 4 قدمی مرز یک میلیون تومانی رسید. شاخص کل بورس نیز در ابتدای هفته حمایت حساس یک میلیون و 200 هزار واحدی را از دست داد.
سقوط قیمت دلار،سکه و طلا

به گزارش اقتصادنیوز، به گفته بیشتر تحلیل گران، سقوط بازارها عمدتا تحت تاثیر پایان رسمی دوران ترامپ و فشار حداکثری در اواخر هفته جاری است؛ به عبارتی بازارها به استقبال ورود بایدن به کاخ سفید رفته اند؛ معامله گران بزرگ نیز با قرار گرفتن در صف فروش به هیجان کاهشی بازار افزوده اند. با این حال، سوال فعلی بیشتر بازیگران ارز و سکه این است که بازار در چه نقطه ای به اشباع فروش می رسد و روند کاهشی پایان پیدا می کند؟

فعالیت متفاوت سکه بازان در انتهای روز

بازیگران بازار سکه در اواخر روز شنبه رفتار متفاوتی را از خود  نشان دادند و به آرامی خریدهای خود را بالا بردند. این مساله موجب شد که سکه از محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومانی بلند شود و در سطح 10 میلیون و 350 هزار تومان به کار خود پایان دهد. درست است که این سطح قیمتی نیز اختلاف 2.5 درصدی با نرخ بسته شده روز پنج شنبه داشت، ولی خروج از روند نزولی و حمایت در نزدیکی مرز 10 میلیون تومان، برخی از سکه بازان را امیدوار کرد که بازار به مرحله اشباع فروش رسیده باشد. انتظار این گروه در شرایطی باطل می شود که روز دوشنبه بازار به جاده نزولی برگردد و وارد کانال 9 میلیونی شود. سکه بازان حداقل روز شنبه تلاش زیادی کردند که بازار حمایت 10 میلیونی را از دست ندهد.

دلار چگونه افتاد؟

صبح شنبه «اقتصاد نیوز» در گزارشی خبر داد که دلار در صورت تثبیت زیر محدوده 23 هزار و 800 تومانی، دچار سقوط خواهد شد. همین اتفاق نیز در بازار افتاد و اسکناس آمریکایی وارد سرازیری شد که تا محدوده 22 هزار و 900 تومان ادامه یافت. جدا از فشار فروش معامله گران فنی، حواله درهم نیز در روز شنبه با شدت زیادی کاهشی شد و به راحتی حمایت 6 هزار و 500 تومانی را از دست داد. به این ترتیب، می توان گفت، سقوط درهم دیگر عاملی بود که انتظارات کاهشی را در بازار تقویت کرد. با وجود افت شدید روزهای پنج شنبه و شنبه، برخی از تحلیل گران فنی به سایر معامله گران توصیه می کردند که در کانال 22 هزار تومانی خریدار شوند. از نگاه آن ها بازار در این کانال به اشباع فروش خواهد رسید، در نتیجه آغاز خریدهای پله ای به صرفه خواهد بود. این در حالی بود که دسته دیگری عنوان می کردند بازار هم چنان به نزول خود ادامه خواهد داد، بخصوص که تقاضای خاصی نیز در بازار وجود ندارد و با توجه به تغییر انتظارات، سفته بازان نیز تا حدی از معاملات دور شده اند.

رکوردهای جدید در بازار سکه و دلار

سقوط قیمت دلار و سکه در روز شنبه زمینه ساز ثبت رکوردهای جدیدی شد. دلار آخرین بار در اوایل شهریورماه کانال 22 هزار تومان را به چشم دیده بود و سکه نیز در اواخر مردادماه زیر 10 میلیون و 400 هزار تومان نوسان کرده بود. عقب گرد قیمتی حدودا 5 ماهه، برخی از جاماندگان را تهییج می کند که به بازار ورود کنند؛ با این حال، به نظر می رسد تا معامله گران از پایان روند نزولی مطمئن نشوند، تقاضای سنگینی به بازار حمله نخواهد کرد.

  • 1.3 (2)
  • 1.2 (2)
  • 1.4 (2)
  • 1.1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید