سقوط پالایش یکم به قعر تاریخی!

کدخبر: ۳۸۶۷۳۷
صندوق پالایش یکم که با قیمت 10 هزار تومان عرضه شد هم اکنون و بعد از گذشت دو ماه ریزش مداوم در محدوده 5 هزار تومان قرار داشته و عملا زیان 50 درصدی به سهامداران خود تحمیل کرد و سقوط به قعر تاریخی را رقم زد.
سقوط پالایش یکم به قعر تاریخی!

به گزارش اقتصادنیوز از تسنیم‌، صندوق پالایش یکم که با قیمت 10 هزار تومان عرضه شد هم اکنون و بعد از گذشت دو ماه ریزش مداوم در محدوده 5 هزار تومان قرار داشته و عملا زیان 50 درصدی به سهامداران خود تحمیل کرده و سقوط به قعر تاریخی را رقم زد.

بازار سهام بعد از ریزش 80 هزار واحدی در هفته گذشته روز شنبه نیز در مدار نزولی قرار داشت. متاسفانه سرخ پوشی بازار در روز دوشنبه نیز ادامه یافته و شاخص کل تا اینجا با نزول بیش از 2 درصدی  در محدوده  یک میلیون و 155 هزار واحدی قرار گرفته است.

گفتنی است، شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به 26دیماه با 80هزار و 919واحد کاهش، معادل 6.17درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و 229هزار و 836واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با 5751واحد کاهش معادل 1.25 درصد افت کرد و رقم 454هزار و 820واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم با 73هزار و 779واحد افت در این مدت به رقم 869هزار و 106واحد و شاخص بازار دوم با 112هزار و 561واحد کاهش به عدد 2 میلیون و 595هزار و 26واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با 7.82 درصد افت و شاخص بازار دوم  با 4.16 درصد کاهش همراه شدند.

در این بین یک نکته جالب توجه وجود دارد که جدای از تحولات بازار سهام به عنوان یک مهمان ناخوانده زیان جدی به مردم و سهام داران وارد کرده است. صندوق پالایش یکم که با قیمت 10 هزار تومان عرضه شد هم اکنون و بعد از گذشت دو ماه ریزش مداوم در محدوده 5 هزار تومان قرار داشته و عملا زیان 50 درصدی به سهامداران خود تحمیل کرده است.

در این بین صندوق دارا یکم که مربوط به سهام بانکها و بیمه های دولتی است نیز در محدوده 10 هزار تومان قرار گرفته و احتمالا مانند صندوق پالایش روند نزولی و زیان دهی جدی این صندوق نیز اغاز  خواهد شد. همین امروز دوشنبه ارزش این سهم حدود 10 درصد افت کرده است. در این باید یادی کرد از نمایندگان مجلس دهم که موضوع واگذاری اموال و داراییهای دولتی را از طریق ای تی اف در برنامه های بالادستی توسعه کشور گنجاندن تا از این طریق راه برای لحاظ کردن این روش واگذاری در بودجه سنواتی هموار شود.

از سوی دیگر  همه در حالی است که در زمان ریزش قبلی در مرداد ماه تاکید شد که چرا مردم به توصیه گوش نداده و بجای سرمایه گذاری مستقیم، سرمایه خود را به صندوقهای مختلف موجود در بازار بورس منتقل نکرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید