رابطه عشق و نفرت رئیس جمهور امریکا با تکنولوژی

میراث ترامپ در فضای مجازی

کدخبر: ۳۸۷۸۹۳
با اینکه ریاست جمهوری دونالد ترامپ پایان یافت، اما کشمکش و رابطه عشق و نفرت او با فضای مجازی تمام نشده است.
میراث ترامپ در فضای مجازی

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی‌نت، دونالد جی ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، علی رغم تکیه بر دسترسی فیس بوک و توییتر برای انتشار اطلاعات نادرست و التهاب افکار عمومی ، کاخ سفید را با میراثی گسترده در برابر دنیای فناوری ترک کرده است. این درگیری اخیر بود که در نهایت منجر به اخراج او از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی شد.

با برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جو بایدن  دوران ترامپ پایان یافت ، دوره ای که با جنگ های حزبی و اختلاف افراطی همراه بود – همچنین بیشتر این اتفاق در شبکه های اجتماعی رخ داده بود.

خشونت در واشنگتن دی سی (حمله به سنا) ، که منجر به مسدود کردن صفحه ترامپ در فیس بوک ، توییتر و اسنپ چت شد ، چهار سال ناپایدار را یادآور کرد و رابطه عشق و نفرت ترامپ با فناوری مورد توجه قرار گرفت. با نزدیک به 87 میلیون فالوور در توییتر ، این مرد هفتاد و اندی ساله سلطان رسانه های اجتماعی بود ، که اغلب با توییت های ناگهانی و غالباً اشتباه تایپی ، چرخه اخبار و هنجارهای ریاست جمهوری را به هم می زد. با این حال او به طور مداوم به تقابل های توئیتر ، فیس بوک و گوگل می پرداخت ، که برای خنثی کردن اطلاعات غلط تلاش می کردند . در روزهای پس از انتخابات ، تعداد قابل توجهی از توییت ها و پست های او در فیس بوک توسط هر دو شرکت به عنوان اطلاعات غلط اطلاع داده شد.

استفاده رئیس جمهور سابق از صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی - و به ویژه توانایی او در جمع آوری پیروان از طریق توییتر - نقشی اساسی در عروج غافلگیرکننده ترامپ  داشت ، او در تجارت ا شش بار اعلام ورشکستگی کرده بود اما با شکست دادن هیلاری کلینتون ، نامزد دموکرات در کالج انتخاباتی در سال 2016 ، با اختلاف 2.9 میلیون ، ملت را متحیر کرد. حضور ترامپ در شبکه های اجتماعی همچنان ابزاری اساسی تلاش او  برای انتخاب مجدد بود.

انتخابات سال 2016 و سوالاتی درباره تأثیر روسیه بر نتایج ، نگرانی های قانونگذاران و رأی دهندگان را در مورد تأثیر منفی شبکه های اجتماعی بر جامعه و زندگی آمریکایی ها ایجاد کرد. در کنار این پویایی ، رابطه ناخوشایندی بین ترامپ 74 ساله و صنعت فناوری وجود داشت که میان عکس با مدیران عالی فناوری و درگیری بر سر اختلاف نظرهای اصولی نوسان داشت.

ترامپ

ترامپ و تکنولوژی‌های بزرگ

در روزهای آغازین ترامپ به عنوان رئیس جمهور ، سخنان زیادی را برای جامعه بازرگانی ارائه داد. او جلسات متعدد عمومی و خصوصی با مدیران فناوری از جمله تیم کوک مدیر عامل اپل و مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک و همچنین رهبران شرکت های مخابراتی بی سیم برگزار کرد. در ماه مه 2017 ، او شورای فناوری آمریکا را برای مدرن سازی نحوه عملکرد دولت ایالات متحده تشکیل داد و اغلب روابط خود را با شرکت های آمریکایی تبلیغ می کرد.

اما ترامپ در موارد مختلف با شرکت های فناوری سر و کله می‌زد. یک ماه پس از ایجاد این شورا ، ترامپ از توافق نامه آب و هوایی پاریس ، پیمانی بین 200 کشور برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین ، خارج شد. در پاسخ ، غول های فناوری مانند اپل ، گوگل و مایکروسافت ، در کنار ائتلافی از مشاغل و سازمان های مدنی ، گفتند که هنوز به شرایط این قرارداد احترام می گذارند. ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا ، به دلیل اقدام ترامپ از این شورا خارج شد. (بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود در ژانویه به توافق پاریس بازگشت.)

ترامپ و ویروس کرونا

ترامپ در سال 2020 وارد دادرسی شد که منجر به استیضاح او از سوی مجلس نمایندگان شد. سنا بعداً او را از اتهامات تبرئه کرد.

اما رفتار او با بیماری همه گیر کووید19 وآشوب 2020 - که شامل اعتراضات سراسری در مورد رفتار با جامعه سیاه پوستان بود ، آتش سوزی که ساحل غربی را ویران کرد و طوفان و سیل جنوب را درگیر می کند - قسمت بزرگی از میراث او را تشکیل داد.

به ویژه ویروس کرونا که در ایالات متحده ویرانگر بود و مجبور به تعطیلی اقتصاد در ماه مارس (اسفند) و از بین رفتن ده ها میلیون شغل شد. مبتلایان کرونا در ایالات متحده یک چهارم کل موارد را در سراسر جهان تشکیل می دهد ، در حالی که کشورهایی مانند سنگاپور ، نیوزیلند و کره جنوبی موفق به مهار شیوع ویروس کشنده شدند.

ترامپ ، با اعتراف خود به روزنامه نگار باب وودوارد (فاکس نیوز) ، ابتدای ابتلا به ویروس را نادیده گرفت و در مصاحبه های ضبط شده گفت که نمی خواهد وحشت ایجاد کند. او بارها و بارها ادعا کرد که ویروس در ماه های گرم از بین خواهد رفت. پس از آنکه ترامپ برای بازگشایی مشاغل فشار آورد ، این کشور شاهد افزایش مجدد موارد در تابستان بود. موج سوم در اواخر پاییز و اوایل زمستان ظهور کرد ، و موارد در ایالات متحده بین 100 هزار تا 300 هزار در روز افزایش یافت.

ضربه آخر

اما در حالی که مشکل ویروس کرونا تا ماه‌ها دوام داشت - و همچنان نیز ادامه خواهد داشت - لکه دیگری بر میراث او رخ داد، تنها چند ساعت پس از تحریک جمعیتی از افراط گرایان راست و طرفداران QAnon ، آن ها بر پلیس غلبه کردند و به کنگره که در حال تأیید نتایج انتخابات رئیس جمهور بود حمله کردند.

این حادثه بدون شک ماه ها در حال ساخت بود ، زیرا ترامپ با استفاده از شبکه های اجتماعی عصبانیت خود را برانگیخت و اعتبار انتخابات را از بین برد و مجبور کرد رسانه های اجتماعی پست های او را در حین انتخابات و بعد از انتخابات حذف کنند.

خشونت در DC ثابت شد که یک نقطه عطف برای رابطه فضای مجازی و ترامپ بوده است ، شرکت های رسانه های اجتماعی تصمیم گرفتند او را پس از هفته ها حذف برخی از حرف هایش یا مخفی کردن پست های خود، ممنوع کنند. اپل و گوگل Parler ، یک شبکه محافظه کار رسانه های اجتماعی محبوب طرفداران ترامپ را از فروشگاه برنامه های خود حذف کردند و آمازون میزبانی سرویس را متوقف کرد.

در حالی که ترامپ علناً هرگونه خشونت را محکوم کرده است ، همچنان نگرانی در مورد خشونت احتمالی در حوالی روز تحلیف در تمام 50 پایتخت ایالت و واشنگتن دی سی وجود داشت که منجر به فراخواندن گارد ملی شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید