پرسرعت ترین اینترنت موبایل برای کدام کشورهاست؟

کدخبر: ۳۸۷۸۹۷
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه دسامبر ۲۰۲۰، به ترتیب به قطر، امارات متحده عربی، کره جنوبی، چین و استرالیا تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به تایلند، سنگاپور، هنگ‌کنگ و رومانی تعلق دارد.
پرسرعت ترین اینترنت موبایل برای کدام کشورهاست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود. طبق اطلاعات وب‌سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند، تا ماه اکتبر ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۹.۱۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۶۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۸ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۸۷.۸۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۴۷.۱۶ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۱ میلی‌ثانیه بود.

در حال حاضر و طبق آخرین آمار، تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۷.۲۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل،  ۱۲.۶۷ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۶ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۴۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۲.۳۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۱ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه دسامبر ۲۰۲۰، به ترتیب به قطر (۱۷۸.۰۱ مگابیت‌برثانیه)، امارات متحده عربی (۱۷۷.۵۲ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی (۱۶۹.۰۳ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۵۵.۸۹ مگابیت‌برثانیه) و استرالیا (۱۱۲.۶۸ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به تایلند ( ۳۰۸.۳۵ مگابیت‌برثانیه)، سنگاپور (۲۴۵.۳۱ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۲۶.۸۰ مگابیت‌برثانیه)، رومانی (۱۹۰.۶۰ مگابیت‌برثانیه) و سوئیس (۱۸۸.۸۸ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۵.۳۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۳۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۸۸ از میان ۱۳۹ کشور رسانده است. این در حالی است که در ماه اکتبر ۲۰۲۰، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران، ۲۶.۹۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۶۳ مگابیت‌برثانیه بود. 

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از نیکاراگوئه و گواتمالا کندتر و از گینه نو و روآندا  سریع‌تر است.

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۸.۳۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۱.۱۳ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۶ می‌رساند. در حوزه اینترنت ثابت در ما اکتبر ۲۰۲۰، متوسط سرعت دانلود در ایران،  ۱۹.۰۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۱.۳۵ مگابیت‌برثانیه بود.

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از اوکراین و مالزی کندتر و از کنیا و روسیه سریع‌تر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید