با تلاش شرکت کیسون انجام شده است:

اجرای 130 پروژه کلان در ده کشور

کدخبر: ۳۸۸۳۶۷
شرکت کیسون تحولات گسترده‌ای را ایجاد کرده است و امروز دامنه توانمندی‌‌های مدیریتی، فنی، مهندسی و اجرایی آن به‌­عنوان سرمایه‌گذار، توسعه‌دهنده و پیمانکار عمومی در تراز بین‌المللی، گستره وسیعی از جمله نفت، گاز و صنعت؛ مسکن و ساختمان؛ حمل‌ونقل ریلی؛ آب، فاضلاب و محیط ­زیست و سیویل را در بر می‌گیرد.
اجرای 130 پروژه کلان در ده کشور

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت کیسون در مرداد ماه سال 1354، به­ عنوان یک شرکت سهامی خاص، در بخش خصوصی، تأسیس شد و فعالیت خود را با مأموریت «سازندگی در تراز جهانی با توسعه قابلیت های انسانی و سازمانی برای ارتقای زندگی انسان ها» و با چشم انداز رسیدن به یکی از 100 شرکت برتر دنیا به لحاظ درآمد در حوزه های کاری تعریف شده، ادامه داده و همگام با تلاش در جهت اعتلاء نام ایران در عرصه های جهانی، ایجاد ارزش و خودباوری ملی را مدنظر قرار داده است.

این شرکت طی سال های گذشته، تحولات گسترده ای را در سازمان و نظام های مدیریتی خود ایجاد کرده است و امروز دامنه توانمندی  های مدیریتی، فنی، مهندسی و اجرایی آن به ­عنوان سرمایه گذار، توسعه دهنده و پیمانکار عمومی در تراز بین المللی، گستره وسیعی از جمله نفت، گاز و صنعت؛ مسکن و ساختمان؛ حمل ونقل ریلی؛ آب، فاضلاب و محیط ­زیست و سیویل را در بر می گیرد.

یکی از عارضه های قابل تامل در میان شرکت های بخش خصوصی کشور، یک نسلی بودن اکثریت قریب به اتفاق این شرکت ها و وابستگی آنها به بنیان گذاران است؛ لذا شرکت کیسون با تعریف خود به عنوان یک ظرفیت ملی متعلق به جامعه و فراتر از نسل موجود و با هدف ماندگاری، ساختار حقوقی خود را در سال 1383 از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و دامنه سهامداران را گسترش داده و سپس در جهت تحقق اهداف استراتژیک، مرحله جدیدی را برای تبدیل ساختار شرکت به هلدینگ، آغاز و همچنین به منظور شفافیت بیشتر عملکردی و ایجاد امکان بهره­ مندی از مزایای آن، اقدام به حضور در فرابورس نموده است.

در راستای تکمیل زنجیره ارزش و در جهت تحقق توسعه کمی و کیفی و نیز تنوع بخشی به فعالیت ها، کیسون با تأسیس، مشارکت یا خرید سهام شرکت های توانمند در حوزه های مهندسی، پیمانکاری، تولیدی، بازرگانی، خدماتی و سرمایه گذاری، فعالیتش را گسترش داده است.

کیسون برای رسیدن به هدفش، قائل به یک چارچوب اخلاقی است. این چارچوب، ارزش های عمیق و اساسی سازمان را بیان می کند. انسان ها و حقوق آنها، به انحاء مختلف (از جمله اخلاق حرفه ای، کیفیت، ایمنی و سلامت)، محور ارزش های شرکت کیسون هستند. ارزش دیگر، حفظ محیط زیست است که شرکت، خصوصاً در محل پروژه ها، به آن توجه ویژه دارد. همچنین بهره گیری بهینه و پیشرفت مستمر در زمینه دانش و تخصص فنی و مدیریتی که نتیجه خلاقیت و ابتکار تشویق شده نیروهای توانمند سازمان است، از دیگر اصول ارزشی شرکت می باشد.

در «منشور اخلاق حرفه ای» کیسون آمده است از آنجا که بنیان ارزش های شرکت، خدمت به کشور، مردم کشور و مردم جهان است، التزام به رابطه «برد - برد - برد»، سرلوحه تمامی اقدامات آن قرار دارد؛ به این معنی که نه تنها دو طرف کار، باید منافع و مصالح یکدیگر را در نظر داشته و به آن عمل کنند، بلکه توافق آن ها به هیچ وجه نباید به منافع و مصالح اشخاص ثالث، جامعه، کشور و حتی نسل های آینده، لطمه وارد سازد.

این شرکت، در انجام کار با کیفیت مناسب جهت صیانت و حراست از سرمایه های  ملی، بهره برداری بهینه از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست می کوشد و خوشنامی و اعتمادِ حاصل از پایبندی به تعهدات را، بزرگ ترین سرمایه خود می داند.

سازندگی؛ ماموریت و هدف اصلی کیسون

ماموریت و هدف بنیادین، علت وجودی سازمان و نقش آن در جامعه را بیان می کند. سازندگی هدف اصلی کیسون و محور تمامی فعالیت های آن است. اما این کافی نیست. کیسون در نظر دارد که کیفیتِ نتیجه فعالیت هایش در سطح استانداردهای بین المللی و در تراز جهانی باشد. در عین حال، فعالیت های شرکت آنچنان است که از لحاظ سازمانی و انسانی، موجبات ارتقاء خود و نیروی انسانی مرتبط با خود را فراهم سازد. توسعه قابلیت های انسانی و سازمانی، هم شرط لازم جهت رسیدن به سازندگی در تراز جهانی است و هم نتیجه  آن؛ به عبارت دیگر، این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و هدف نهایی از اینها، ارتقاء زندگی انسان هاست.

اجرای ۱۳۰ پروژه کلان در ده کشور

کیسون بیش از 130 پروژه را در ایران و سایر نقاط جهان (بیش از ده کشور) در کارنامه دارد که برخی از آنها مشخصات و ویژگی های خاص و برجسته ای داشته اند که از جمله می توان به نمونه­ های ذیل اشاره کرد:

  • نخستین پروژه EPC صنعت نفت در بخش خصوصی کشور؛ پروژه تلمبه خانه ها و تاسیسات خط لوله نفت خام نکا- ری.
  • مهم ترین پروژه بخش خشکی فاز 12 توسعه میدان گازی پارس جنوبی که در دوران تحریم های بین المللی به مراتب سریع تر از پروژه های مشابه، با موفقیت به اتمام رسید.
  • یکی از بزرگترین پروژه‌­های تولید محصولات آروماتیکی جهان در عسلویه (آروماتیک چهار) و یکی از بزرگ‌ترین پروژه تزریق گاز جهان در آغاجاری.
  • مدیریت و انجام بزرگ‌ترین پروژه های صدور خدمات فنی و مهندسی ایران و یکی از سریع ترین پروژه های ساخت صنعتی مسکن در جهان، با ثبت رکورد ساخت یک واحد مسکونی در ساعت و ششصد واحد مسکونی در ماه در کشور ونزوئلا.
  • طرح و اجرای نخستین سدهای سنگریزه ای با رویه بتنی کشور در سیاه بیشه.
  • بومی سازی دانش و بهره گیری از فناوری نوین Micro-Tunneling و Pipe-Jacking در اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب.
  • راهبری مشارکت در نخستین پروژه EPC قطار شهری در بخش خصوصی کشور در شهر اهواز که با عبور تونل قطار شهری از زیر رودخانه خروشان کارون در بهار 1395، رخدادی تاریخی و تاثیرگذار در جامعه مهندسی و صنایع ریلی کشور رقم زده شد.
  • مشارکت در نخستین سامانه مونوریل کشور در شهر قم.
  • طرح و ساخت پروژه باغ کتاب تهران؛ یکی از مهم ترین مجموعه های فرهنگی کشور در تپه های عباس آباد تهران.
  • مهندسی و مدیریت تامین و ساخت مجموعه بازار بزرگ ایران (ایران مال)؛ به­ عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری و فرهنگی دنیا.

توسعه انسانی پایدار در کیسون

سال ها قبل، احساس وظیفه‌­ای گمشده در فضای نگاه صرفاً اقتصادی، مدیریت شرکت را بر آن داشت تا فعالیت در زمینه توسعه انسانی پایدار و مسئولیت های اجتماعی را سامان و سازمانی تازه بخشد. وظیفه­‌ای که در اخلاق و عاطفه تاریخی مردم ایران زبانزد بوده است؛ مردمی که یکدیگر را دوست دارند و در آن فرد به عاطفه جمع تکیه می‌­کند و از فرو رفتن به کام تنهایی می گریزد. کیسون در مسیر حرکت خود، تحقق این وظیفه گمشده را نیز هدف گرفته است و در این راستا، هر ساله بودجه ای را جهت آبادانی مناطق محروم اطراف محل کار شرکت و اقدامات عام المنفعه درنظر گرفته و فعالیت‌­هایی اثرگذار در این مناطق، انجام داده است که از جمله می­‌توان به ساخت مراکز فرهنگی- ورزشی در شهرهای هریس و خواجه، مرکز نگهداری از کودکان معلول در شهر کنگان و ساخت و تعمیر مدارس و درمانگاه­‌ها در اطراف پروژه‌­ها و فرهنگ‌سازی برای محافظت از محیط زیست و مصرف بهینه منابع (از جمله برگزاری کارگاه ­های آموزشی مرتبط و استفاده از انرژی های نو در پروژه ها و راه‌­اندازی سیستم­‌های تصفیه پساب کارگاه ها)، اشاره کرد.

کانون کیسون

کیسون همواره نگاهی ویژه به تلفیق تجربه و تخصص با جوان‌­گرایی داشته است و در این راستا، به منظور ارتقاء سطح بهره وری، تقویت عاطفه و باور مشترک در سازمان، توسعه و نگهداشت نیروهای مستعد و فراهم کردن بستری برای انتقال تجربیات از طریق فرایندهای جانشین­‌پروری، مربی‌گری و منتورینگ، در کنار سایر راه‌کارهای شناخته ­شده و مرسوم، نهادی تحت عنوان «کانون کیسون» تشکیل داده است که متشکل از سه زیرمجموعه تحت عنوان «کانون استعدادها» (افراد با پتانسیل بالا و سابقه کاری کم)، "کانون جوانان" (متصدیان مشاغل کلیدی شرکت و دارای سابقه کاری بالاتر) و "کانون منتورها" (افراد مجرب درون یا برون سازمانی دارای صلاحیت احراز شده در زمینه ­های مختلف تخصصی) بوده و در جهت تحقق اهداف فوق، برنامه­ هایی با محوریت توسعه و نگهداشت، برای اعضای این کانون­‌ها اجرا می ­شود.

دستاوردهای کیسون

کیسون هفت دوره به ­عنوان صادرکننده نمونه خدمات فنی و مهندسی و سه دوره به ­عنوان صادرکننده ممتاز، انتخاب شده و در سال 1394 مدال افتخار خدمات فنی و مهندسی ایران را دریافت کرده است. کیسون در سال 2000 میلادی به­ عنوان پیمانکار خارجی برتر در کشور قرقیزستان انتخاب شد. دریافت جایزه ملی پروژه برتر برای پروژه سدهای تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه در سال 1391 و پروژه ده هزار واحد مسکونی ونزوئلا در سال 1390 از دیگر دستاوردهای کیسون است. این شرکت پیرو موفقیت­‌ها و عملکرد خوب بین‌­المللی خود، در سال ۲۰۱۵ بر اساس رتبه بندی انجام شده توسط موسسه معتبر بین المللی ENR، در زمره ۱۰۰ پیمانکار برتر بین‌­المللی جهان قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید