پیش‌بینی 5 تحلیل‌گر از بورس روز چهارشنبه 8 بهمن 99 + جدول

کدخبر: ۳۸۸۷۴۰
اقتصادنیوز: این روزها با توجه به تحولات سیاسی خارجی وداخلی بازار سرمایه دچار نوعی بلاتکلیفی شده است.
پیش‌بینی 5 تحلیل‌گر از بورس روز چهارشنبه 8 بهمن 99 + جدول

به گزارش اقتصادنیوز برخی تحلیل‌گران بر این باورند: عامل اصلی تعیین کننده در ارزنده بودن سهم ها،  به اینده ای مبهم ختم می شود که میتوان، اینده واقعی نرخ ارز، نرخ بهره بانکی و دستورالعمل های جدید بانک مرکزی و مصوبه های خلق الساعه صادرات و واردات را نام برد.پس بهترین کار در این روز ها تصمیم گرفتن های یکساله است نه کوتاه مدت. که سهم ارزنده خریداری شود و نگهداری شود یا کلا باید از بازار خارج شد.با فرض ثبات یا نوسان اندک نرخ کنونی دلار نیما و عدم دخالت های مخرب نهادهای تصمیم گیرنده در مدیریت بازار، هم اکنون بازار سرمایه بسیار ارزنده تر از سایر بازارهای موازی در یک سال اینده برای سرمایه گذاری ست. پیش بینی می شود، بازار با کف قبلی شاخص برخورد نکند، ولی در مدت کوتاه کاملا نوسانی و پر هیجان دنبال شود، تا مادامی که ثبات تصمیم گیری ها و ارامش به بازار باز نگردد و شاخص متعادل نشود، روند واقعی، نه دستوری شاخص صعودی نخواهد شد.

یک تحلیل‌گر دیگر با اشاره به تحولات دیروز گفت: دیروز پالایشی ها هم کوتاه آمدند این در حالی است که حقیقی ها در طی ماه گذشته علیرغم  اینکه اخیرا سهم شرکتهای بزرگ مثبت بودند از بازار خارج شدند. تا زمانیکه حقیقی ها به این بازار معتقد نباشند بازار سرمایه به روالی منطقی نخواهد رسید..به نظر میرسد که بازار سرمایه برای کاهشی مجدد خیز برداشته است. و ممکن است نقطه ی برگشت بازار همان پله ای بعدی باشد که شاخص به محدوده یک میلیون واحد برسد.

اما پس از آن با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری احتمال دارد که بازار رالی مجددی را تجربه و از آن به بعد باید با دقت به معیارهای بنیادی همچون صورتهای مالی و نرخهای جهانی سرمایه گذاری درستی انجام داد.

J10

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید