نوسانات در آمار بستری های روزانه کرونایی

قله ابتلای روزانه به کرونا در نیمه زمستان +اینفو

کدخبر: ۳۹۰۲۹۴
در نیمه زمستان آمار مبتلایان کرونایی در ایران به بالاترن حد خود از ابتدای این فصل تاکنون رسیده است. این تنها افزایش در آمارهای کرونا در داخل کشور بوده است
قله ابتلای روزانه به کرونا در نیمه زمستان +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در چهاردهمین روز بهمن ماه شمار ابتلای روزانه کرونا در ایران به بالاترین حد خود در زمستان امسال رسیده است. این تنها رشد روزانه ای است که در این آمارها ثبت شده است. شمار مبتلایان روزانه در جهان نیز در امروز افزایش پیدا کرده و سبب شد تا مجموع مبتلایان کرونایی در جهان از مرز 104 میلیون نفر عبور کند.

آمارهای کرونا در ایران

در 24 ساعت گذشته شمار ابتلای روزانه در ایران با 4 درصد رشد، به 6 هزار و 820 تن رسید. این رقم بالاترین حد ابتلای روزانه کرونا از ابتدای زمستان تاکنون بوده است. این در حالی است که میزان فوتی های روزانه کرونایی کشور با حدود 8 درصد کاهش به 72 نفر تنزل پیدا کرد.

در حالی که میزان بستری این بیماری در روز گذشته بیشترین رشد روازنه را به نام خود ثبت کرده بود اما امروز با کاهشی 20 درصدی از 817 تن به 660 نفر رسید. این روند آماری در بستری های روزانه نشان از نوسان این متغیر کرونایی در کشور دارد. رشد روزانه شاخه بستری در روز گذشته 74 درصد و در روز جاری منفی 20 درصد ثبت شده است. حد بالای رشدها و افت های روزانه در این متغیر نشان‌دهنده آن است که دامنه نوسان در این متغیر در حد بالایی قرار دارد.

بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

شهرستان های نارنجی در استانهای شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

کرونا

آمارهای کرونایی در جهان

رشد ابتلای آمارهای کرونایی در جهان در حد این متغیر در ایران بوده است. به عبارت دیگر این شاخه از آمارهای کرونایی در هر دو مقیاس حدودا 4 درصد افزایش پیدا کرده است. این افزایش سبب شد تا شمار مبتلایان روزانه کرونایی در جهان از مرز 104 میلیون نفر عبور کند.

اما در مقایسه فوتی های روزانه کرونایی مشاهده می شود که روند آماری این متغیر در ایران و جهان دو رفتار متفاوت داشته است.

در همین راستا شمار جانباختگان در جهان در این روز نسبت به روز گذشته حدودا 20 درصد بیشتر شده و در نهایت از مرز 2 میلیون و 240 هزار تومان در جهان عبور کرد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید