ورود اولین واکسن خارجی به کشور تا ۲ روز آینده

کدخبر: ۳۹۰۳۳۹
اقتصادنیوز :‌معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود واکسن در روز پنجشنبه خبر داد.
ورود اولین واکسن خارجی به کشور تا ۲ روز آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، تورج دهقانی زنگنه درباره جزییات واردات واکسن کرونا اظهار داشت: روز پنجشنبه بخش اول واکسن‌ها با هواپیمایی ماهان وارد کشور شود، بخش بعدی هم ایران‌ایر از کشورهای اروپایی وارد می‌کند. واکسن اروپایی از شرکت کوواکس خریداری می‌شود که مربوط به چین، هند و کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به لغو تحریم ها در صنعت هوایی گفت: قرارداد خرید هواپیما از دو شرکت هواپیماسازی ایرباس و ATR به حالت تعلیق درآمده ولی قراردادی با بوئینگ داریم، اخیراً نامه‌نگاری کرده‌ایم تا تکلیف این قرارداد را مشخص کنند. این احتمال وجود دارد که با رفع تحریم‌ها، تعلیق قرارداد خرید هواپیماها نیز رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت:   رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی فروش بلیت به یک فرهنگ از سوی مردم تبدیل شده و اگر شرکت هواپیمایی این موضوع را رعایت نکند، خود مردم آن را نمی‌پذیرند و این از نشانه‌های یکدلی و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری است.

زنگنه افزود: این موضوع را تأیید می‌کنم که در هیچ کجا چنین قانونی وجود ندارد اما این مصوبه، قانون ستاد ملی مبارزه با کرونا است و تا زمانی که قانون است، شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند.

وی درباره وام کرونایی گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی به جز ۴ شرکت تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند، این چهار شرکت هم به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داشتند، نتوانسته‌اند چنین تسهیلاتی را دریافت کنند. قرار شد تسهیلات کرونایی سال آینده مجدداً به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت شود یا اینکه وام‌های اعطا شده، استمهال شود؛ تاکنون ۲,۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های هواپیمایی تسهیلات کرونایی داده شده است.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: ۱۶۲ فروند هواپیمای فعال داریم، ۴۲ سال است که تحریم خرید هواپیما هستیم و نخستین تحریم‌هایی که به کشور تحمیل شد، به صنعت هوانوردی اختصاص یافت. با این حال هواپیما در این سال‌ها وارد کشور شده است.اخیراً هواپیماهای مدل ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ وارد کشور شده که در واردات آنها، شرط سنی مورد نظر سازمان رعایت شده است. به زودی تعداد زیادی هواپیما وارد خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه  در حال حاضر ۸ فروند هواپیما وارد کشور شده اما هنوز پرواز نکرده‌اند، ادامه داد: در آینده نزدیک پرواز آنها آغاز خواهد شد. همچنین شرکت‌های هواپیمایی مجوز مسیرهای جدید دریافت کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید