اندی جاسی ، مدیرعامل جدید آمازون را بشناسید

پادشاه جدید کسب و کار آنلاین/وارث بزوس کیست؟

کدخبر: ۳۹۰۴۷۴
جف بزوس، مدیرعامل آمازون اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری خواهد کرد و حالا توجه ها به جایگزین او سوق پیدا کرده است.
پادشاه جدید کسب و کار آنلاین/وارث بزوس کیست؟

براساس گزارش اقتصادنیوز، جف بزوس از سمت مدیر عامل آمازون کنار خواهد رفت. این تغییر در نوع خود قابل توجه و تامل برانگیز است.

این اقدام بزوس، توجهات را به سمت جانشین او جلب کرده است. یک مدیر ناشناخته شده اما قدرتمند به نام اندی جسی است که واحد محاسبات ابری این شرکت را اداره می کند.

فوربس گزارش می دهد، جسی در حال حاضر مدیرعامل آمازون وب سرویس ، بخش پردرآمد ذخیره سازی ابر غول تجارت الکترونیکی است که به دلیل افزایش تقاضا در طی همه گیر شدن ویروس کرونا 67 درصد از سود عملیاتی کل شرکت را در سه ماهه گذشته به خود اختصاص داده است .

این بخش تحت هدایت جسی به عنوان یک نیروی تقریباً غیرقابل توقف در صنعت محاسبات ابری 100 میلیارد دلاری وارد شد و گوگل و مایکروسافت را شکست داده و مشتریان بزرگی مانند زوم را به خود جلب کرده است.

جسی در سال 1997 به آمازون پیوست و بعنوان دستیار فنی بزوس کار کرد تا اینکه سرانجام به راه اندازی AWS در سال 2006 کمک کرد. در ویکی پدیا  درباره بخش تحت مدیریت جسی این چنین توضیح داده شده است: وب‌سرویس‌های آمازون یا خدمات وب آمازون مجموعه‌ای از خدمات وب هستند که شرکت آمازون بر روی بستر ابر خود و از طریق اینترنت به عموم عرضه می‌کند. این سرویس‌ها زیرساختهای فناوری اطلاعات را به صورت سرویس‌های انعطاف‌پذیر به مشتریان اجاره می‌دهند.

به زبان ساده AWS به شما این امکان را می دهد که کارهای نظیر اجرای وب و سرورهای برنامه در ابر(کلاود) برای میزبانی از وب سایت های پویا را انجام دهید.

آمازون

اینسایدر گزارش داد ، جسی یکی از نزدیکان بزوس است و در تصمیم جنجالی برای  حذف اپلیکیشن استفاده شده پارلر توسط طرفداران ترامپ درAWS پس از شورش سنا نقش داشت. این اقدام او از سوی سیاست مداران جناح راست و فعالان شبکه های اجتماعی هم مورد ستایش قرار گرفت و هم انتقادهای زیادی را به همراه داشت.

جسی از جنجال در امان نمانده است: او با دولت ترامپ درگیر شده است این درگیری پس از آن رخ داد بعد از آنکه پنتاگون  قرارداد 10 میلیارد دلاری یک پروژه ابری عظیم در مورد ذخیره سازی و مدیریت داده های حساس نظامی و دفاعی را به مایکروسافت واگذار کرد.

جسی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:تصمیم پنتاگون برای اعطای آن قرارداد به مایکروسافت به طور عادلانه ای اتخاذ نشده و به "مداخلات سیاسی قابل توجه" آلوده شده است. او دلیل این اتفاق را کینه شخصی ترامپ از بزوس رهبر آمازون می دانست.  

چرا بزوس کناره گیری کرد

بزوس درباره دلیل کنارگیری خود گفت که برای تمرکز بر سایر علایق خود روز چهارشنبه از سمت خود کناره گیری می کند. این علاقه های او شامل صندوق Day 1 هستند که میلیون ها نفر را به سازمان های مقابله با بی خانمان ها اختصاص می دهد و هزینه ساخت مدارس پیش دبستانی برای خانواده های کم درآمد و همچنین صندوق Bezos زمین را که بودجه ابتکارات تغییر اقلیم را تأمین می کند ، تأمین می کند. بزوس ، که ثروتمندترین فرد جهان است ، همچنین گفت که می خواهد وقت خود را در شرکت فضایی تجاری خود Blue Origin و واشنگتن پست بگذراند که از سال 2013 مالک آن است.

آمازون

واقعیت شگفت آور

در ماه سپتامبر(مهر) ، واشنگتن پست پس از بازنشستگی معاون دیگر بزوس ، جف ویلک ، در ماه آگوست ، جاسی را "وارث" اعلام کرد. ویلک تجارت جهانی مصرف کننده آمازون را اداره می کرد و به عنوان گزینه اصلی برای جایگزینی بزوس در نظر گرفته شده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید