خبر بد برای حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

کدخبر: ۳۹۰۵۵۱
اقتصاد نیوز: با رد کلیات لایحه بودجه در مجلس، اگر سال آینده به صورت چند دوازدهم شروع شود حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش نمی یابد.
خبر بد برای حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

به گزارش اقتصاد نیوز، یکی از عوارض تصویب نشدن بودجه در موعد مقرر تعویق در تغییرات منابع و مصارف بودجه است. دولت به دلیل اینکه طبق قانون نتوانسته مجوز لازم برای وصول منابع و نحوه مصارف آن را از مجلس بگیرد باید در قالب تنخواه تا زمان مصوب شدن لایحه بودجه امور را پیش ببرد. در این حالت تنخواه بر اساس بودجه قانونی به دولت پرداخت می شود؛ بنابراین دولت نمی تواند تغییرات در منابع و مصارف را تا قبل ازاخذ مجوز از مجلس به اجرا بگذارد.

از جمله مصارف مهم بودجه جبران افزایش خدمات کارکنان دولت و مستمری بازنشستگان دولتی است.

با توجه به اینکه کلیات لایحه بودجه سال آینده رد شده است اگر دولت در قالب بودجه چند دوازدهم قرار باشد سال 1400 را شروع کند چاره ای ندارد که بودجه امسال را مبنا قرار دهد. بر اساس بودجه امسال برای حداکثر سه ماه منابع در اختیار دولت قرار می گیرد. به بیانی دیگر بودجه سال 1399 برای حداکثر سه ماه دیگر تمدید می شود.

در این حالت تمامی دریافت ها و پرداخت های دولت همانند سال جاری خواهد بود تا لایحه بودجه قانون شود.بدین ترتیب افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان تا زمان تصویب لایحه نهایی اعمال نخواهد شد. مستمری بازنشستگان نیز همانند امسال پرداخت خواهد شد.

البته پس از نهایی شدن قانون بودجه مابه التفاوت این ارقام پرداخت می شود اما تا وقتی این مساله حل شود کارمندان و بازنشستگان باید با درآمد امسال خود هزینه های سال آینده را تامین کنند.

درواقع با رد شدن بودجه و حرکت به سمت چند دوازدهم که به معنی تعیین ارقام علی‌الحساب برای سال آینده است بخشی از افزایش درآمد مردم به حالت تعلیق درآمده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید