پیش بینی آرامش در بازار گوشت و مرغ شب عید

کدخبر: ۳۹۱۱۳۸
اقتصادنیوز :وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ بازار شب عید وجود ندارد، گفت: با همکاری وزارت صمت مراقبت می‌کنیم تا قیمت مواد پروتئینی بالاتر از قیمت‌های مصوب نرود.
پیش بینی آرامش در بازار گوشت و مرغ شب عید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تولید مرغ و تخم مرغ مورد نیاز بازار شب عید وجود ندارد، گفت : شاید اوایل و اواسط سال تنشی ناشی از شرایط سخت تحریم‌ها و تبادلات ارزی و مشکلاتی که برای واردکننده‌های نهاده‌ها پیش آمد، یک شوک در بخش تولید به وجود آورد، اما وضعیت حال حاضر واحد‌های مرغ گوشتی و تخم گذار کشور خیلی خوب است.

او اشاره‌ای هم به بازار گوشت قرمز داشت و گفت : گوشت قرمز هم چند ماه پیش یک نوسان بی دلیل را تجربه کرد، اما هم اکنون قیمت‌ها متعادل شده و آمار و اطلاعات موجود از کشتارگاه‌ها هم حاکی از افزایش تولیدات کشور دارد.

او افزود: در بخش تولید از سال قبل خیلی جلوتر هستیم و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد از حیث خرده فروشی و فعالیت دلالی است که آن هم در تلاشیم تا با همکاری وزارت صمت، مواد پروتئینی با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

خاوازی با بیان اینکه برای کنترل قیمت‌ها با وزارت صمت و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در حال همکاری هستیم و به شدت مراقبت می‌کنیم تا قیمت‌ها بالاتر از قیمت‌های مصوب نرود، افزود: هرچند یک سری افراد سودجو در خرده فروشی‌ها هستند، اما تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت صمت شرایط خوبی را در آستانه شب عید در بازار گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ شاهد باشیم.

خاوازی اشاره‌ای هم به تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص نهاده‌های لازم به تولیدکنندگان داشت و گفت: امروز علاوه بر دستور قبلی که برای تخصیص حدود ۲۰۰ هزار تن جو در سامانه بازارگاه داده شده بود، دستور دیگری برای اختصاص ۲۰۰ هزار تن دیگر جو در این سامانه داده شده تا جو مورد نیاز در اختیار مرغداران و واحد‌های تولید گوشت و دامداری‌ها قرار بگیرد، لذا هیچ نگرانی از باب تامین گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ بازار شب عید کشور وجود ندارد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید