کلاهبرداری که رمز کیف بیت کوین خود را به پلیس نداد

کدخبر: ۳۹۱۴۴۶
پلیس آلمان میلیون ها دلار بیت کوین را پیدا کرده اما به دلیل نداشتن رمز نمی تواند به آن ها دسترسی پیدا کند.
کلاهبرداری که رمز کیف بیت کوین خود را به پلیس نداد

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، دادستانی آلمان بیش از 50 میلیون یورو (60 میلیون دلار) بیت کوین از یک کلاهبردار توقیف کرده اند. فقط یک مشکل وجود دارد؛« آنها نمی توانند قفل پول را باز کنند چون این کلاهبردار به آنها رمز ورود نمی‌دهد.»

یک دادستان در شهر کمپتن باواریا گفت ، این مرد به زندان محکوم شد و آنجا دوره خود را سپری کرد  اما سکوت خود را حفظ کرده است. این در حالیست که پلیس تلاش مکرری برای شکستن کد برای دسترسی به بیش از 1700 بیت کوین انجام داده است.

سباستین مورر دادستان روز جمعه به رویترز گفت: « ما از او سوال کردیم اما او چیزی نگفت.البته شاید او نمی داند.»

پول کجاست؟

بیت کوین در نرم افزاری ذخیره می شود که به عنوان کیف پول دیجیتالی شناخته می شود و از طریق رمزگذاری، امن می شود. برای باز کردن کیف پول و دسترسی به بیت کوین از رمز عبور به عنوان کلید رمزگشایی استفاده می شود. با از دست رفتن رمز عبور ، کاربر نمی تواند کیف پول را باز کند.

این کلاهبردار به دلیل نصب مخفیانه نرم افزار بر روی رایانه های دیگر برای مهار قدرت خود در "استخراج" یا تولید بیت کوین ، به بیش از دو سال زندان محکوم شده بود.

وقتی او به پشت میله های زندان رفت ، بیت کوین انباشته شده او به اندازه کاهش نوسانات این ارز بوده است. قیمت بیت کوین طی سال گذشته افزایش یافته است و در ژانویه به بالاترین سطح 42000 دلار رسیده است. براساس وب سایت رمزنگاری و بلاک چین Coindesk ، این ارز روز جمعه با 37 هزار و 577 دلار معامله شد.

دادستان ها اطمینان داده اند که این مرد نمی تواند حتی به اندک بیت کوین خود دسترسی پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید