دلایل تغییر دامنه نوسان در بورس

کدخبر: ۳۹۲۳۰۰
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به متغیرهای اقتصادی و همچنین برخی ابهامات نسبت به فضای اقتصادی، تصمیم بر آن شد دامنه نوسان تغییر کند.
دلایل تغییر دامنه نوسان در بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدعلی دهقان دهنوی در پاسخ به چرایی اتخاذ این تصمیم باید گفت، تغییر دامنه نوسان در شرایط خاص، با ایجاد بستر زمانی مناسب مسیر تحلیل را هموار می کند و پیرو آن سهامداران در فضای آرامتری تصمیم گیری می کنند.

سخنگوی سازمان بورس افزود: این تصمیم به صورت موقتی و به دلیل شرایط خاص بازار اخذ شد و روز شنبه آینده گزارش بازار پس از اعمال تغییرات به شورای عالی بورس ارسال و نتایج آن بررسی می شود. همچنین در صورت رسیدن به شرایط ثبات اقتصادی، دامنه نوسان می‌تواند تغییرات دیگری را نیز تجربه کند.

دهقان دهنوی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار ناظر بازار سرمایه است و ناظر نیاز به ابزاری برای تنظیم بازار دارد، از همین رو مقرر شده تا تعیین حجم مبنا برای شرکت ها در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مواقعی نیاز به عکس العمل های فوری نیاز است و سازمان می تواند از ابزار حجم مبنا استفاده کند، افزود: در سازمان بورس و اوراق بهادار اعتقاد بر این است که باید هر تصمیمی با اخذ نظر کارشناسان  و اطلاع بازار اجرا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید