مخالفان و موافقان کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰:

سلیمی: هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ افزایش داشته است

کدخبر: ۳۹۳۳۱۳
نماینده محلات در مجلس گفت: در اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور هزینه‌ها افزایش یافته است.
سلیمی: هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ افزایش داشته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ گفت: از اصلاحاتی که در لایحه بودجه از سوی دولت انجام شده تشکر می‌کنم، اما آیا این اصلاحیه توانست دغدغه‌های مجلس را رفع کند یا نه؟ در لایحه پیشین مصارف ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بوده و در این اصلاحیه مصارف بالغ بر ۸۵۴ هزار میلیارد تومان است که یعنی هزینه‌ها افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در لایحه قبلی، مصارف از ۶۳۷ هزار میلیارد به ۶۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده، از سویی اعتبارات تملک دارایی کمتر از ۵ درصد افزایش داشته است؛ یعنی از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به عدد ۱۰۹ هزار رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: در حوزه مالیات چه اتفاقی افتاده است؟ دولتی‌ها می‌گفتند بودجه را دقیق نوشته‌ایم و از نظر‌های کارشناسی استفاده کردیم. چه شده که در این دو هفته اصلاح بودجه، سهم مالیات به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: رابطه سهم شرکت ملی نفت با بودجه به دقت تبیین نشده است، قیمت هر بشکه ۵۰ دلار واقعی نیست. همچنین انتشار اوراق، دولت بعد را مقروض می‌کند؛ این افزایش ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش معناداری است، در اینجا زمینه فساد وجود دارد. به علاوه ۲۰ هزار میلیارد که برای روستا‌های سیستان و بلوچستان اختصاص داده بودند، کاهش داده‌اند.

موافق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰

صفری: مجلس و دولت با بودجه سیاسی برخورد نکنند

صفری: مجلس و دولت با بودجه سیاسی برخورد نکنند

نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نباید با مساله بودجه سیاسی برخورد شود و مجلس شورای اسلامی و دولت چنین حقی را نداشته و باید از این نگاه پرهیز کنند.

 محمد صفری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) به عنوان موافق گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت حق این را ندارند که با مساله‌ی بودجه سیاسی برخورد کنند چون سیاسی برخورد کردن مشکلات خاص خود را دارد، باید از این موضوع پرهیز شده و چنین نگاهی به کلیات بودجه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر کلیات بودجه تصویب نشود دولت برای سال آینده بودجه سه دوازدهم می‌آورد که اگر این طور مدیریت شود دولت تنها هزینه‌های سه یا چهار ماهه آینده را در نظر می‌گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر بحث انتخابات و هزینه‌های بالای دولت را داریم، چطور قرار است این موارد در بودجه سه دوازدهم مطرح شود؟. بسیاری از پیمانکاران مطالبات زیادی دارند لذا باید نگاه‌ها به این مساله مثبت باشد و موارد اصلاحی در کمیسیون تلفیق رفع شود.

صفری از نمایندگان درخواست کرد که به کلیات بودجه رای مثبت دهند و شرایط ویژه کشور به خصوص در بعد داخلی و خارجی را در نظر بگیرند.

وی گفت: در سال‌های اخیر مصیبت‌های اقتصادی به کشور تحمیل شده، ماه‌های پایانی عمر دولت است و انتخابات را در پیش داریم. وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت مدیریت شرایط است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید