این کشور بزرگترین صادرکننده لوازم آرایش است

کدخبر: ۳۹۳۵۹۶
چین در حالی در سالی که گذشت بیشترین پول را صرف واردات لوازم آرایشی و بهداشتی کرد که در سال های گذشته همواره آمریکا بود که در صدر این فهرست قرار داشت.
این کشور بزرگترین صادرکننده لوازم آرایش است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت قرن نو، در سالی که گذشت چین واردات لوازم آرایشی و بهداشتی خود را 33 درصد افزایش داد و همین امر موجب شد تا این کشور بزرگترین واردکننده لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا لقب گیرد، گفتنی است که چین در سال گذشته 13 میلیارد و 231 میلیون دلار لوازم آرایشی وارد کرده است.

پس از چین، آمریکا دومین واردکننده بزرگ دنیا در این حوزه است که در سالی که گذشت 5 میلیارد و 120 میلیون دلار را صرف واردات لوازم آرایشی و بهداشتی کرده است؛ گفتنی است که واردات لوازم آرایشی و بهداشتی آمریکا طی یک سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است.

واردات لوازم آرایش هنگ کنگ نیز طی یک سال اخیر 5 درصد کاهش داشته است با این حال این کشور کماکان سومین بزرگترین واردکننده لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا است که در سال گذشته 5 میلیارد دلار صرف واردات لوازم آرایشی و بهداشتی کرده است و پس از آن سنگاپور و آلمان به ترتیب چهارمین و پنجمین واردکنندگان بزرگ دنیا در این صنعت هستند که در سال گذشته به ترتیب 3.216 و 2.570 میلیارد دلار صرف واردات لوازم آرایش کردند؛ انگلیس، فرانسه، کانادا، ژاپن و بلژیک دیگر واردکنندگان بزرگ لوازم آرایش در دنیا هستند.

کدام کشورها بزرگترین صادرکنندگان لوازم آرایش هستند؟

در مقابل کشورهای نامبرده شده کشور فرانسه قرار گرفته است که بزرگترین صادرکننده محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا است؛ گفتنی است که این کشور در سال گذشته 10 میلیارد دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به سایر کشورهای دنیا صادر کرده است و پس از آن سنگاپور و آمریکا به ترتیب دومین و سومین صادرکنندگان بزرگ لوازم آرایش در دنیا هستند که ارزش بازار صادرات آنها در سال گذشته 6.3 و 6.1 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کره جنوبی یکی دیگر از بزرگترین صادرکنندگان لوازم آرایشی در دنیا است و این کشور با صادرات 5.3 میلیارد دلاری لوازم آرایشی و بهداشتی در سال گذشته در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته است؛ پس از کره جنوبی کشورهای ژاپن، المان، هنگ کنگ، چین، ایتالیا، انگلیس، لهستان، بلژیک، سوئیس، کانادا و اسپانیا دیگر صادرکنندگان بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا هستند.

گفتنی است که کمپانی لورئال بزرگترین کمپانی تولیدکننده محصولات ارایشی و بهداشتی در دنیا است؛ ارزش برند تجاری این کمپانی که در سال 1909 تاسیس شده است در سال گذشته به 29.4 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود ارزش این برند تا سال های آینده به طور میانگین هر ساله 11 درصد رشد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید