زمان ارزانی خیار اعلام شد ؛وقتی هوا گرم شد

کدخبر: ۳۹۴۴۱۴
اقتصادنیوز : رئیس اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش قیمت خیار در بازار خبر داد و گفت: با گرمای هوا و عرضه خیار از سایر نقاط پیش بینی می‌شود که طی هفته آینده خیار به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.
زمان ارزانی خیار اعلام شد ؛وقتی هوا گرم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره بار کمبود عرضه را علت اصلی گرانی نارنگی در بازار  اعلام کرد و اظهار کرد: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی تولید نارنگی بندری نسبت به سال‌های قبل، سرمازدگی نارنگی کازرون و اتمام نارنگی انشو شمال قیمت این محصول با نوساناتی در بازار روبه‌روست.

او قیمت نارنگی بندری را ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان و نارنگی شیراز را ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

دارایی نژاد از کاهش قیمت پرتقال در بازار خبر داد و گفت: علی رغم ذخیره ۷۰۰ هزار تن پرتقال در سردخانه‌ها، قیمت این محصول در هفته‌های اخیر به علت کمبود عرضه دچار نوساناتی شد که مجدد با ازدیاد توزیع بازار متعادل شد، به طوری که هر کیلو پرتقال با نرخ ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه امسال مشکلی در توزیع سیب و پرتقال شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی بار در سردخانه، کمبودی در عرضه وجود ندارد که بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت هر کیلو خیار در میدان مرکزی را ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در هفته‌های اخیر قیمت خیار به علت سرمازدگی دچار نوساناتی شد که با گرمای هوا و عرضه از ورامین، گرمسار و کهنوج قیمت تا حدودی کاهش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که طی هفته آینده قیمت خیار به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.

دارایی نژاد درباره آخرین وضعیت موز در بازار گفت: با باز شدن ثبت سفارش پیش بینی می‌شود که قیمت موز به کمتر از ۳۰ هزار تومان برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه قیمت سبزی به نصف کاهش یافته است، تصریح کرد: قیمت کنونی هر کیلو سبزی در میدان مرکزی به ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان رسیده که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید