تأمین 2 هزار دستگاه واگن مترو برای ۹ کلانشهر

کدخبر: ۳۹۶۹۹۴
اقتصادنیوز :‌معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اجرای طرح تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای ۹ کلانشهر را بر عهده دارد، بر توانمندی‌های شرکت های داخلی در حوزه طراحی و مهندسی قطعات ریلی تاکید کرد.
تأمین 2 هزار دستگاه واگن مترو برای ۹ کلانشهر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌هایی با عنوان «چرا تکمیل متروی هشتگرد نیمه‌کاره ماند؟» و «چرا متروی شهری استان البرز راه اندازی نمی‌شود؟» خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های حمل و نقل عمومی شده‌اند.

در این باره، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه در سال های اخیر ظرفیت‌های خوبی در حوزه تامین واگن و لوکوموتیو ایجاد شده است، گفت : ایدرو مدیریت طرح تامین تعداد ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو مورد نیاز ۹ کلانشهر کشور را برعهده دارد.

وی افزود: تامین ۲۰۰۰ واگن برای ۹ کلانشهر یک برنامه میان مدت برای حمل و نقل درون شهری است که با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شروع شده و در این پروژه قرار است تا سقف ۵۶ درصد تولید داخل صورت پذیرد که اجرای آن بسیاری از اهداف را مهندسی طراحی و تولید داخل محقق می‌سازد.

صالحی نیا با اشاره به توانمندی شرکت های داخلی مانند مپنا و مجتمع صنعتی اسفراین در حوزه طراحی و مهندسی قطعات ریلی، گفت: یکی از واحدهای تابعه ایدرو موفق شده برای نخستین بار چرخ منو بلوک قطار را به روش آهنگری شده و طبق استانداردهای بین‌المللی تولید کند.

به گفته وی، ایدرو انواع محورهای لوکوموتیو و واگن را در داخل کشور تولید می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید