توزیع گوشت گوساله گرم و منجمد با نرخ‌های مصوب از امروز

کدخبر: ۳۹۷۶۰۵
​اقتصادنیوز: مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران اعلام کرد: از امروز توزیع گوشت گوساله گرم و منجمد با نرخ‌های مصوب در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره ای و صنوف منتخب استان تهران شروع شد.
توزیع گوشت گوساله گرم و منجمد با نرخ‌های مصوب از امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، «رضا سالمی» درباره وضعیت توزیع گوشت قرمز ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام برای متعادل شدن قیمت در بازار افزود: از امروز  هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد گردن، سردست و ران به ترتیب با نرخ های ۷۰ هزار، ۷۷ هزار و ۸۰ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

وی اظهارداشت: همچنین با توجه به قراردادهای پیش خرید دامی در ازای تامین نهاده ها با نرخ های مصوب که در ماه های گذشته توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور انجام شد، اکنون در فاز اول گوشت گرم گوساله آماده عرضه در برخی صنوف منتخب نقاط جنوبی شهر تهران با قیمت های بین ۹۵ هزار تا ۱۰۰ هزارتومان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به ذخایر کافی شرکت در گوشت گوساله منجمد و گرم  تصریح کرد: بخش عمده این تامین توسط بخش خصوصی انجام می شود و در بحث گوشت گرم و گوساله کمک می کنیم تا هر کجا قیمت افزایش یابد عرضه را بیشتر کنیم.

ساماندهی توزیع گوشت گوسفندی توسط اتحادیه و تولیدکنندگان عمده

وی درباره درخواست اتحادیه گوشت گوسفندی برای توزیع گوشت ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: توزیع گوشت گوسفندی توسط اتحادیه متبوع و تولیدکنندگان عمده عشایری سامانددهی شده که در میادین میوه و تره بار و صنوف منتخب با نرخ های مناسب توزیع شود.

سالمی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور  ۱۰۰ درصد گوشت گرم و منجمد میادین و فروشگاه های زنجیره ای تهران بزرگ را تامین می کند اما تلاش داریم برای صنوف منتخب و شهرستان های استان تهران به دلیل مسافت گوشت منجمد توزیع کنیم. وی با بیان اینکه توزیع گوشت گوساله منجمد در سراسر کشور انجام می شود، افزود: برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده و تخلفی نظارت بر توزیع و قیمت گذاری گوشت عرضه شده در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و صنوف منتخب انجام می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران تصریح کرد: روزانه میزان توزیع گوشت گوساله منجمد و گرم با مشخصات واحد صنفی و مشخصات فرد دریافت کننده با هماهنگی بازرسی صنعت، معدن و تجارت و بازرسی اصناف انجام می شود و همچنین قرار است بسیج اصناف در بحث نظارت بر عملکرد این واحدها همکاری کنند.

 بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که هر کیلوگرم گوشت گوساله در بازار بین ۱۳۵ هزار تا ۱۵۰ هزارتومان، گوشت گوسفندی مخلوط ۱۵۳ تا ۱۷۰ هزارتومان است.

این درحالیست که به تازگی علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام کرده بود قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی را بین ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان و شقه گوشت گوسفندی با دنبه بین ۱۲۵ هزار تا ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران و قصابی‌ها تحویل داده می‌شود. طبق برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال ۹۹ تولید گوشت قرمز به ٨٨٠ هزار تن پیش بینی شده بود، این درحالیست که تولید گوشت قرمز در سال ۹۲ حدود  ۷۵۵ هزارتن بوده که طی سال‌های اخیر تولید گوشت قرمز ۲.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران نزدیک ۱۲.۵ کیلوگرم برای هر نفر تخمین زده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید