بدهی عمومی آمریکا تا 30 سال آینده دو برابر می شود

کدخبر: ۳۹۷۶۱۴
دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود تا 30 سال آینده بدهی عمومی این کشور دو برابر شود.
بدهی عمومی آمریکا تا 30 سال آینده دو برابر می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  دفتر بودجه کنگره آمریکا هشدار داد: انتظار می‌رود بدهی فدرال آمریکا تا سال 2051 دو برابر شود.

این دفتر همچنین اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا 30 سال آینده بدهی عمومی آمریکا به 202 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش خواهد یافت.

این دفتر در گزارش خود آورده است: با احتساب رسیدن کسری بودجه آمریکا به 10.3 درصد تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی می‌شود سال  2021 از نظر بزرگی کسری بودجه در جایگاه دوم قرار گیرد و این در حالی است که جایگاه بیشترین کسری بودجه آمریکا از سال 1945 تا کنون مربوط به سال 2020 با کسری بودجه معادل 14.9 درصد تولید ناخالص داخلی است.

بر اساس پیش‌بینی دفتر بودجه کنگره علیرغم آنکه طی سال‌های بعد و با فروکش بحران کرونا نسبت کسری بودجه در آمریکا به تولید ناخالص داخلی کاهش خواهد یافت اما بر مبنای سوابق تاریخی همچنان بالا باقی خواهد ماند و در نیمه دوم دهه کنونی دوباره روند افزایش کسری بودجه در آمریکا آغاز خواهد شد.

این دفتر پیش‌بینی کرده است که از سال 2031 به بعد نسبت کسری بودجه آمریکا با تولید ناخالص داخلی این کشور از 5.7 درصد تولید ناخالص داخلی به 13.3 درصد تا سال 2051 خواهد رسید که بسیار بیشتر از متوسط 3.3 درصدی کسری بودجه آمریکا در 50 سال گذشته خواهد بود.

این مؤسسه قبلاً پیش‌بینی کرده بود که کسری بودجه ایالت متحده تا سال 2050، 196 درصد رشد خواهد کرد که در پیش‌بینی کنونی  هم این رقم را تغییر نداده است.

دفتر بودجه کنگره آمریکا می‌گوید: انتظار دارد تا سال 2031 شاهد رشد 107 درصدی بدهی عمومی در آمریکا باشیم.

این دفتر کنگره آمریکا می‌گوید: بالا بودن بدهی با روند فزاینده آن نسبت به تولید ناخالص داخلی باعث می‌شود که نرخ بهره وام و استقراض برای دولت فدرال و بخش خصوصی افزایش یافته و همین امر رشد اقتصادی را کاهش دهد و باعث شود که هزینه سود در خارج از این کشور افزایش یابد.

دفتر کنگره آمریکا می‌گوید:‌روند افزایش بدهی می‌تواند خطر ایجاد بحران مالی و افزایش تورم را افزایش داده و اعتماد به دلار آمریکا را پایین بیاورد که این مسأله می‌تواند به افزایش هزینه فاینانس برای بخش دولتی و خصوصی را در بازار بین‌الملل افزایش دهد.

دفتر بودجه کنگره می‌گوید: اگر چه در کوتاه‌مدت خطر ایجاد بحران مالی به نظر کم می‌آید اما بالا رفتن کسری بودجه و بدهی به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌تواند طی سال‌های آینده خطر رخ دادن یک بحران مالی را افزایش دهد. البته در این گزارش تبعات اجرای بسته 1.9 تریلیون دلاری که دولت آمریکا و نمایندگان کنگره پیگیر اجرای آن هستند، مدنظر قرار نگرفته و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا اواخر هفته آینده به طور کامل تصویب شود.

جروم پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا، روز پنج‌شنبه گفت:‌اقتصاد آمریکا تا زمانی که بانک مرکزی تصمیم بگیرد شرایط انقباضی مالی را در پیش گیرد فاصله زیادی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید