علت گرانی میوه چیست؟

کدخبر: ۳۹۷۶۶۹
برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشکل گرانی میوه به چرخه توزیع و مصرف بر می گردد و کنترل قیمت میوه به عهده وزارت صمت و اصناف است نه وزارت جهاد کشاورزی.
علت گرانی میوه چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار میوه و دلایل گرانی آن گفت: در حال حاضر کمبود میوه در کشور نداریم و علت گرانی کمبود تولید و عرضه نیست. امسال در اغلب میوه ها ۳ تا ۵ درصد افزایش تولید داشته ایم.

او افزود: مشکل گرانی میوه به چرخه توزیع و مصرف بر می گردد و کنترل قیمت میوه به عهده وزارت صمت و اصناف است نه وزارت جهاد کشاورزی.

عرضه دو برابری میوه در بازار 

دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار در این خصوص تصریح کرد: با اجرای طرح تنظیم بازار از پانزدهم اسفند عرضه میوه در بازار دو برابر شده است و امروز هشت هزار تن پرتقال در میدان عرضه کردیم.

در ادامه موسوی نماینده وزارت  صمت در خصوص دلایل کوتاهی وزارت صمت در بخش نظارت بر بازار گفت: میوه مشمول قیمت گذاری و تعیین نرخ مصوب نیست که ما بر اساس قیمت مصوب بر آن نظارت داشته باشیم.

او افزود: اینطور نیست که اختلاف قیمت سر باغ و مغازه اختلاف چند برابری باشد. هزینه چیدن میوه ، هزینه هدرفت و ضایعات و غیره به قیمت نهایی محصول اضافه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید