بانک مرکزی در پاسخ به انتقادات؛ رشد نقدینگی امریکا هم به 25 درصد رسیده است

کدخبر: ۳۹۸۹۷۹
اقتصادنیوز: بانک مرکزی با انتشار توییتی درباره انتقادات در زمینه رشد نقدینگی در دوران ریاست عبدالناصر همتی و همچنین رکوردشکنی نقدینگی در بهمن‌ماه ضمن مقایسه رشد نقدینگی در ایران و آمریکا به منتقدان پاسخ داد.
بانک مرکزی در پاسخ به انتقادات؛ رشد نقدینگی امریکا هم به 25 درصد رسیده است

به گزارش اقتصادنیوز آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که حجم نقدینگی در بهمن ماه به بیش از ۳۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و رشدی معادل ۳۹.۱ درصدی نسبت به سال گذشته و ۲.۹ درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است.  

گفتنی است که میزان رشد نقدینگی بیشترین رقم در ۶ سال اخیر را در بهمن ماه امسال از آن خود کرد و خبر از رشد تورم در ماه‌های آینده را می‌دهد.

همچنین، در این زمینه گفته‌های مطرح شد مبنی براینکه «نصف نقدینگی تاریخ اقتصاد ایران در سه سال اخیر خلق شده است.»

 بانک مرکزی در واکنش به این انتقادات اعلام کرد:« وقتی به دلیل مشکلات ساختاری متوسط رشد نقدینگی در ۲۰ سال گذشته ۲۷.۶ درصد است، ریاضیات پایه به ما می‌گوید هر سه سال نقدینگی دو برابر می‌شود؛ فرقی نمی‌کند سیاستگذار پولی چه کسی باشد.  »

این توییت بانک مرکزی نیز مورد حمله شدید منتقدان قرار گرفت. آنان با اشاره به این بخش توییت که«فرقی نمی‌کند سیاستگذار پولی چه کسی باشد. » مدعی شدندکه این جمله نشان  می‌دهد که بانک مرکزی نیز معترف است که تفاوتی درعملکرد سیاستگذاران وجود ندارد، در روندکلی تغییری ایجاد نمی‌شود.

این واکنش‌ها موجب انتشار پاسخ جدید بانک مرکزی در توییتر شد. اکانت توییتری بانک مرکزی در این زمینه نوشت: سوال درست این نیست که «چرا درسه سال گذشته رشد نقدینگی چون دهه‌های گذشته بوده است؟»

بلکه باید پرسید:«چگونه با وجود فشار حداکثری به اضافه کرونا که فقط درآمریکارشد نقدینگی را از 6.7 به 25.8 رسانده، نرخ تفاوت چندانی با گذشته نداشته است.

 

 

photo5935882242205267384

ایسنا : میزان رشد نقدینگی بیشترین رقم در ۶ سال اخیر را در بهمن ماه امسال از آن خود کرد و خبر از رشد تورم در ماه‌های آینده را می‌دهد.

واکنش بانک مرکزی به انتقادات افزایش نقدینگی در دوران ریاست همتی

بانک مرکزی به انتقادات نسبت به افزایش قابل ملاحظه نقدینگی در دوران ریاست عبدالناصر همتی واکنش داد.  

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید