سد جدید در برابر واردات موز

کدخبر: ۳۹۹۱۷۱
اقتصادنیوز : در حالی واردات موز، آناناس، نارگیل و انبه در برابر سیب آزاد از سوی مسئولان آزاد اعلام شده که صادرات سیب و پرتقال از سوی ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار شب عید محدود شده است!
سد جدید در برابر واردات موز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین،  افزایش شدید قیمت موز طی از بهمن ماه موجب شد تا مسئولان سعی کنند طی مصوباتی روند واردات آن را تسریع کنند.

محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی  پنجشنبه گذشته ۲۱ اسفند ماه در نامه‌ای به امید گیلان‌پور، معاون صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد عنوان کرده است که واردات چهار میوه آناناس، موز، انبه و نارگیل ممنوع نیست اما باید در تهاتر با سیب صورت بگیرد.

این در حالی است که ستاد تنظیم بازار در جلسه فوق العاده خود در پنجشنبه گذشته ۲۱ اسفند مصوب کرد که تا اطلاع ثانوی و متعادل شدن قیمت فروش میوه و همچنین فراوانی کالا در شبکه‌های توزیع، صادرات سیب و پرتقال محدود شود.این موضوع  سردگمی تجار و گلایه آنها از بخشنامه های متناقض را به همراه داشته است.

همچنین اتاق بازرگانی تهران در توئیتر خود از بخشنامه‌های متناقض گلایه کرده است: « وقتی از بخشنامه‌های متناقض جرف می زنیم، از چه حرف می زنیم؟ وزارت صمت به وزارت جهاد می‌نویسد واردات موز، آناناس، نارگیل و انبه در برابر صادرات سیب آزاد است. در همان روزی که ستاد تنظیم بازار بخشنامه می دهد صادرات سیب ممنوع است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید