حکایت کمدی تحریم نفت ایران؛

توقیف نفتِ امیر فجیره امارات به نام ایران!

کدخبر: ۳۹۹۳۷۴
شرکت متعلق به امیر فجیره امارات می‌گوید آمریکا یک محموله نفت خام این شرکت را توقیف کرده که اصلا از عراق خریداری شده و این کار را به این اسم کرده که این نفتِ ایران است.
توقیف نفتِ امیر فجیره امارات به نام ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نفت‌خبر از بلومبرگ، فجیره اینترنشنال اویل‌اندگس، که به تمامی متعلق به شیخ حامد بن محمد آل شرقی، حاکم این امیرنشین است، مدعی است واسطه فروش و خود این نفت مطابق سندی که در کلمبیای آمریکا ثبت شده عراقی است.

شرکت اماراتی می‌گوید در ماه ژوئن ۲ میلیون بشکه نفت از یک فروشنده عراقی خریده است. فروشنده اسناد مربوط به اجازه‌نامه SOMO تنها نهاد رسمی فروش نفت عراق را هم ارائه کرده.

اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا شرکت اماراتی مجبور می‌شود نفت را در بندر فجیره و در یک نفت‌کش به صورت دریایی انبار کند.

سپس این شرکتِ متعلق به امیر فجیره در ماه اکتبر نفت مورد بحث را به یک مشتری ناشناس چینی می‌فروشد. مطابق قراداد شرکت اماراتی مسئول تحویل نفت در چین می‌شود و سوپرتانکر آخیلس را پیش‌اجاره می‌کند. اما در ماه دسامبر  و قبل از این‌که محموله به چین برسد، ایالات‌متحده آمریکا آن را توقیف می‌کند.

ابرنفت‌کش آخیلس به سواحل آمریکا تغییر مسیر می‌دهد و مطابق سندی این ماه در هیوستون آمریکا تخلیه می‌شود.

شرکت اماراتی حالا مدعی حقوق مالی خود از محموله شده است و کار به رسانه‌ها کشیده.

ایالات‌متحده ایران را متهم می‌کند که با روش انتقال از نفت‌کش به نفت‌کش رد نفت خود را گم می‌کند و علی‌رغم تحریم‌ها به فروش نفت می‌پردازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید