انتقاد سیاستمداران به جف بزوس؛

دست رد ثروتمندترین فرد جهان به درخواست سنای آمریکا

کدخبر: ۳۹۹۴۷۳
پولدارترین فرد جهان دعوت یکی از سیاست مداران آمریکایی را رد کرده است.
دست رد ثروتمندترین فرد جهان به درخواست سنای آمریکا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان بی سی، جف بزوس دعوت برنی سندرز را رد کرد.

شرکت آمازون تأیید کرد ، مدیر عامل آمازون ، جف بزوس ، درخواست بحث درباره مسائل مربوط به نابرابری درآمد را قبل از جلسه کمیته بودجه سنا رد کرده است.

سناتور برنی سندرز ، ورمونت مستقل و رئیس کمیته بودجه سنا ، از بزوس برای حضور در مقابل کمیته دعوت کرده است که به عنوان بخشی از جلسه دادرسی درباره نابرابری درآمد که قرار است در 17 مارس(۲۷اسفند) برگزار شود حضور پیدا کند.

انتقاد از بزوس

بزوس با انتقاد سندرز و سایر قانونگذاران به دلیل اقدامات کارگری در زمان شیوع ویروس کرونا ، از جمله پایان دادن به پرداخت حق خطر برای کارگران خط مقدم مواجه شده است ، در حالی که آمازون یکی از بزرگترین ذی نفعان رونق تجارت الکترونیک از همه گیری بوده است.

سندرز در توییتی نوشت: « من از جف بزوس دعوت کرده ام تا هفته آینده در کمیته بودجه شهادت دهد تا برای مردم آمریکا توضیح دهم که چرا فکر می کند برای او مناسب است که کل پول را صرف انکار کرامت اقتصادی کارگران در آمازون کند ، در حالی که 78 میلیارد دلار ثروتمندتر شده است.»

سخنگوی آمازون در بیانیه ای به CNBC گفت که این شرکت از تلاشهای سندرز برای افزایش حداقل دستمزد فدرال حمایت می کند.

سندرز یکی از منتقدان مکرر آمازون بوده و پیشتر از این شرکت خواسته بود که حداقل دستمزد خود را در هر ساعت به 15 دلار برساند و در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا ، حقوق کارگران خط مقدم را دوباره پرداخت کند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید