سکه و اسکناس آمریکایی صعودی شدند

برزخ تصمیم گیری در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۴۰۳۲۲۸
اقتصادنیوز: امروز 15 فروردین 1400 در دومین روز هفته، تردیدها درباره احتمال لغو تحریم ها بیشتر شد تا خریداران یک بار دیگر به بازارها بازگردند.
برزخ تصمیم گیری در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  روز یک شنبه، دلار توانست به نزدیکی مرز ۲۵ هزار تومانی برگردد و سکه امامی نه تنها به زیر سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نرفت که به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی سرک کشید. در حالی که روند بازار ارز و سکه و طلا صعودی بود، در بازار سهام، شاخص کل بورس راه کاهشی را در پیش گرفت. شاخص کل بورس امروز بار دیگر یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

چرا دلار صعودی شد؟

به گفته فعالان، یکی از دلایلی که موجب شد دلار در جاده صعودی قرار بگیرد، افزایش نرخ حواله درهم بود. نرخ حواله درهم امروز توانست به سطح ۶ هزار و ۸۵۰ تومانی بازگردد. تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی بازگردد، موج جدیدی از خریدها به بازار ورود خواهد کرد. در بازار سکه نیز مرز حیاتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.  سکه در صورت عبور از این مرز می تواند به بالای کانال ۱۱ میلیون تومانی بازگردد.

اتفاق های مهم بازار ارز هفته جاری

بازار به احتمال زیاد در هفته جاری بیشتر از هر عاملی به مذاکرات وین در روز سه شنبه دقت خواهد کرد. گفته می شود روز چهارشنبه درباره لوایح مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی نیز جلسه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد. جلسه یاد شده نیز از لحاظ انتظاری برای معامله گران بازار اهمیت زیادی دارند. به گفته فعالان،‌ سطح تقاضا و عرضه در شرایط کنونی در بازار چندان بالا نیست و معامله گران عموما با احتیاط رفتار کرده اند. این در حالی است که بررسی رفتار تجاری عرضه و تقاضا در اسفندماه نشان می دهد که تقاضا در آن مقطع زمانی از عرضه پیشی گرفته بوده است. طبق اعلام مسئولان گمرک ایران کارنامه تجارت خارجی کشورمان در اسفند ماه، هفت میلیارد و ۴۵۸ میلیون دلار بود که سهم صادرات، سه میلیارد و ۳۲۸ میلیون دلار و سهم واردات چهار میلیارد و ۱۳۰میلیون دلار بوده است.

برخی معامله گران عنوان می کنند سطح تقاضا در اوایل سال جدید معمولا کمی پایین تر می آید. در کنار این، برخی معامله گران هم چنان به آزادسازی پول های بلوکه شده خوشبین هستند. سفر احتمالی برخی مقامات کره جنوبی به ایران مورد توجه این گروه قرار گرفته است.

  • بازدهی بازارها 15 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 15 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 15 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 15 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 15 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید