راه های گران فروشی بلیت هواپیما / مراقب سودجویان باشید

کدخبر: ۴۰۳۴۰۳
اقتصادنیوز : مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی گفت: در این روزها برخی از افراد اقدام به فروش بلیت در قالب بسته به مسافران می‌کنند که با آنها برخورد شدید خواهیم کرد.
راه های گران فروشی بلیت هواپیما / مراقب سودجویان باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان با بیان اینکه ارزیابی‌های انجام شده از سفر‌های نوروزی حاکی از رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت ۶۰ درصدی دستورالعمل‌های‌ بهداشتی در شرکت‌های هواپیمایی است، گفت: سازمان هواپیمایی کشور همچنان معتقد به رعایت تمامی دستور العمل‌ها و قوانین در این رابطه است و به صورت مستمر فاصله گذاری اجتماعی را پایش مستمر می‌کند.

او ادامه داد: اگر به هر دلیلی این دستور العمل‌ها و یا فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها رعایت نشود ما در راستای مسئولیت اجتماعی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

خوشخو ادامه داد: دیگر دستور العمل‌های بهداشتی هم در حوزه فرودگاه‌ها از جمله پاکسازی سطوح و ارائه ماسک و سایر موارد هم به صورت مستمر پایش و پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان با بیان اینکه با تشدید شرایط کرونایی در کشور و با قرمز شدن وضعیت برخی از شهر‌ها تعداد مسافران کاهش یافته است، تصریح کرد: در این شهر‌ها هم تمامی دستور العمل‌های بهداشتی و حتی برخی از شیوه نامه‌های بهداشتی را که در حوزه هوایی بین المللی است، مورد توجه خود قرار داده‌ایم.

خوشخو در رابطه با سفر‌های خارجی هم گفت: سازمان هواپیمایی کشور در رابطه با پرواز‌های خارجی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و طبق دستور وزارت بهداشت به جز ۳۲ کشور که ممنوع اعلام شده در صورتی که اعلام کنند پرواز به کشور دیگری ممنوع است به صورت مستقیم و غیر مستقیم پرواز‌ها را لغو خواهیم کرد.

او همچنین درباره رعایت نکردن نرخ مصوب فروش بلیت، رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و فروش بسته‎های مختلف به مسافران در روز‌های پس از اتمام تعطیلات به صورت اجباری همراه با بلیت گفت: سازمان هواپیمایی کشور در راستای وظایف ذاتی خود با هرگونه گران فروشی به هر نحو برخورد خواهد کرد و این موضوع از دید ناظران سازمان هواپیمایی کشوری مغفول نخواهد ماند.

خوشخو توضیح داد: متاسفانه در این حوزه برخی از شرکت‌ها با توجه به اتمام تعطیلات و به دلیل اینکه مسافران مجبور هستند بلیت برگشت تهیه کنند سوء استفاده‌هایی می‌کنند و بلیت را در قالب بسته‌هایی از جمله رفت و برگشت و یا اقامت در هتل به مسافران می‌فروشند که در این زمینه با هرگونه تخلفی برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه به تمامی ایرلاین‌ها اخطار داده، اما در صورت مشاهده دوباره تخلف با آن‌ها برخورد خواهد شد.

خوشخو تاکید کرد: در ابتدای تعطیلات هم شاهد آن بودیم که مسیر‌های برگشت به تهران با قیمت‌های بسیار پایین عرضه و مسیر‌های رفت با سقف قیمتی به مسافران فروخته می‌شد، اما هم اکنون در این ایام شاهد آن هستیم که در برخی از مسیر‌ها از جمله کیش، قشم و یا مشهد بلیت در قالب بسته به مسافران فروخته می‌شود این در حالی است که برخی از مسافران بلیت برگشت تهیه می‌کنند و نیازی به بلیت رفت و برگشت و یا اقامت در هتل ندارند.

 او یادآور شد: برخی از مسافران به صورت اجباری این بلیت‌ها را تهیه می‌کنند و متاسفانه هم شاهد آن هستیم که برخی از سودجویان در این  رابطه  هزینه اقامت در هتل  را بر روی بلیت می‌کشند که این خود باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران در این حوزه شده است که با تذکرات و اخطارهای داده شده این مشکل رفع شد.

او تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشور با تمامی تخلفات از جمله فروش بلیت بالاتر از سقف تعیین شده در مسیر‌های پر تردد از جمله کیش، قشم و مشهد که مسافران مجبور به بازگشت از این شهر‌ها هستند برخورد خواهد کرد و مسافران برای مشاهده نرخ‌ها باید به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و همچنین سایت سازمان هواپیمایی کشور مراجعه کنند.

او بیان کرد: سازمان هواپیمایی با نرخ‌هایی که تعیین و تایید شده مشکلی ندارد، اما در برخی از موارد شاهد آن هستیم که شرکت‌های هواپیمایی و یا ایرلاین‌ها و سایت‌های فروش بلیت و برخی از سود جویان تخلفاتی را در رابطه با گران فروشی انجام می‌دهند به طوری که اقدام به فروش بلیت به صورت چارتری می‌کنند که در این زمینه در صورت داشتن مجوز، مجوز آن‌ها لغو و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان بیان کرد:  شهروندان هوشیار باشند و تنها هزینه یکسر بلیت را پرداخت کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق سایت www.cao.ir به سازمان هواپیمایی کشوری و یا با شماره تلفن‌های سازمان هواپیمایی تخلفات را گزارش دهند، البته در این زمینه به تمامی ایرلاین‌ها و دفاتر فروش بلیت تذکر داده شده است.

این مقام مسئول در پایان یاد آور شد: با توجه به آنکه به هیچ کدام از ایرلاین‌ها مجوز پرواز‌های فوق العاده به دلیل شرایط کرونایی کشور و انجام ندادن سفر‌های غیر ضروری داده نشده، بنابراین برخی از ایرلاین‌ها در این حوزه سوء استفاده می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید