آغاز به کار نشست «گروه ۲۴» به ریاست رئیس کل بانک مرکزی ایران

کدخبر: ۴۰۳۴۷۱
اقتصادنیوز: نشست «گروه ۲۴» به ریاست عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در حال برگزاری است.
آغاز به کار نشست «گروه ۲۴» به ریاست رئیس کل بانک مرکزی ایران

به گزارش اقتصادنیوز بررسی شرایط اقتصاد جهانی، کمک به روند بهبود اقتصادی کشورهای در حال توسعه پس از پاندمی کرونا و ارتقای همکاری بین اعضا از موضوعات اصلی نشست امروز «گروه ۲۴ » است که به صورت مجازی در حال برگزاری است.

جلسه روسای بانک های مرکزی و وزرای اقتصادی «گروه ۲۴» در راستای سلسله جلسات جانبی اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول به ریاست «عبدالناصر همتی»، رییس کل بانک مرکزی و با حضور روسای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی امروز به صورت مجازی برگزار شده است.بانک‌های مرکزی «کشورهای گروه ۲۴» در آستانه نشست بهاره صندوق بین المللی پول رایزنی می کنند تا در این اجلاس روی سه مطالبه هماهنگ شوند.

اقتصاد نیوز پیش از این در گزارشی درباره این نشست نوشته بود:  «گروه ۲۴» به منظور ایجاد هماهنگی و پیشبرد مواضع کشورهای درحال توسعه در قلمروهای پولی و توسعه مالی در اواخر سال ۱۹۷۱ ایجاد شد.کشور‌های آرژانتین،‌ برزیل،‌ کلمبیا، اکوادور، گواتمالا، هائیتی، مکزیک، پرو، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، چین، هند، ایران، لبنان، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، الجزایر، ساحل عاج، کنگو، مصر، اتیوپی، گابن، غنا، کنیا، مراکش، نیجریه و آفریقای جنوبی اعضای گروه ۲۴ را تشکیل می‌‌دهند.
از جمله محورهای اصلی طرح شده برای بیانیه اجلاس می‌توان به چگونگی حمایت سازمان‌های بین‌المللی مانند «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک جهانی» از اقتصاد کشورهای در حال توسعه، افزایش حجم تسهیلات‌دهی سازمان‌های بین‌المللی به کشورهای در حال توسعه و در نظر گرفتن نرخ‌های بهره پایین برای این تسهیلات و تنفس به وام‌های قبلی اشاره کرد.

گفتنی است «گروه ۲۴» به منظور ایجاد هماهنگی و پیشبرد مواضع کشورهای درحال توسعه در قلمروهای پولی و توسعه مالی در سال ۱۹۷۱ ایجاد شد، هدف اصلی این گروه تضمین منافع کشورهای عضو از طریق هماهنگی سیاست‌های اقتصادی و پولی در مجامع بین‌المللی است.

یکی از مهمترین فعالیت‌های گروه ۲۴ توسعه مشارکت کشورهای درحال توسعه در تصمیم‌گیری‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید