حباب سکه تخلیه شد

کدخبر: ۴۰۵۳۷۳
اقتصادنیوز :‌در بیست و چهارمین روز بهار روند قیمت ها در بازار فلزات گرانبها، کاهشی شده و حباب سکه و تقاضا برای خرید به پایین ترین حد خود در هفته های اخیر رسیده است.
حباب سکه تخلیه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بر اساس تعطیلات اجباری کرونایی، صنف فروشندگان طلا و جواهر نیز ناگزیر به تعطیلی هستند و این مساله سبب شده تا برخی از واحدهای صنفی  دارای پروانه و مجوز کسب و چه بی نام و نشان ها در دنیای مجازی اقدام به تبلیغات فراوان در زمینه فروش آنلاین طلا و دریافت وجه پس از تحویل مصنوعات درب منزل شهروندان کنند.

 نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در این باره به خبرآنلاین گفت: در اتحادیه طلا و جواهر هنوز آیین نامه ای برای این کار تدوین نشده است و بارها به شهروندان هشدار داده ایم که خرید و فروش طلا در فضای مجازی طبیعتا نمی تواند زیر نظر و کنترل اتحادیه باشد.

محمدکشتی آرای اظهار کرد: بنابراین بارها توصیه کرده ایم که شهروندان چنین کاری را انجام ندهند و اگر کسی هر گونه معامله ای را در این فضا انجام دهد و دچار مشکل، ضرر و زیان شود، اتحادیه نمی تواند و معاملاتی که در فضای مجازی انجام می شود، رسیدگی کند و این‌گونه موارد قابل پیگیری و رهگیری نیست.

وی تاکید کرد: انجام چنین معاملاتی از سوی اتحادیه ممنوع بوده و منع شده است.

 این فعال بازار طلا و جواهر درباره تاثیر تعطیلات اجباری کرونایی بر وضعیت کاری اعضای این صنف بیان کرد: به طور طبیعی تعطیل بودن سبب می شود تا واحدهای صنفی به تجارت و داد و ستد خود دسترسی نداشته باشند و با توجه وجود هزینه های جاری، واحدهای صنفی در این شرایط زیان می کنند و این مساله شامل تمام اصناف وهمچنین همکاران ما می شود.

وی افزود: واحدهای صنفی در سایه تعطیلی و نداشتن درآمد دچار ضرر و زیان می شوند و البته چاره ای نیست و آنچه مهم است سلامتی افراد است.

وی تصریح کرد: اگر دولت بتواند امکانات و تسهیلاتی در اختیار اصناف مختلف قرار دهد، حتم بدانید اصناف از این مساله استقبال کرد و بهتر می توانند از این شرایط عبور کنند.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به اتمام تعطیلات نوروزی، با تعطیلات اجباری کرونا مواجه شدیم و هنوز آثار این مساله به خوبی نمایان نشده و پس از اتمام مدت زمان تعطیلات اجباری می توان شاهد تبعات این مساله بود و اگر قرار باشد واحد صنفی تحت تاثیر این موضوع ناچار به تعطیلی شود؛ آن زمان مشخص می شود.

وی درباره میزان ابطال پروانه کسب از سوی اعضای این صنف در ماه های گذشته بیان کرد: به دلیل تعطیلات اجباری کرونایی با مساله ابطال پروانه کسب مواجه نبودیم اما در مجموع و به سبب کاهش مصرف طلا و مصنوعات طلا و عدم درآمد مکفی برای واحد برخی از همکاران ما مجبور به تعطیلی و ابطال پروانه کسب شدند.

وی توضیح داد: این روزها با توجه به افزایش قیمت طلا، شاهد کاهش مصرف مصنوعات طلا در کشورهستیم که این مساله موجب تعطیلی واحدهای صنفی شده است.

اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی با طرفیت حداکثر 20 تا 30 مشغول فعالیت هستند.

 وی درباره وضعیت قیمت ها در بازار فلزات گرانبها اظهار کرد: در چند روز اخیر، قیمت انس جهانی در حد 10 تا 15 دلار نوسان داشته و به طور متوسط از 1729 دلار تا 1745 دلار در نوسان بوده و نوسان انس جهانی به دلیل شاخص های اقتصادی دنیا رخ داده است.

کشتی آرای ادامه داد: در بازار داخلی هم نرخ ارز نوسان حدود 200 تومانی داشته و قیمت دلار به عنوان شاخص قیمت ها از 24 هزار و 750 تومان تا 25 هزار تومان در نوسان بوده است.

وی بیان کرد: نوسان نرخ ارز و انس جهانی سبب شد تا در چند روز اخیر شاهد نوسانات قیمت سکه و طلا در حدود 100 تا 250 هزار تومان باشیم.

 این فعال بازار طلا و جواهر خاطر نشان کرد: در مجموع و با توجه به کاهش تقاضا در این روزها، شاهد افت حباب انواع سکه هستیم و قیمت های بازار با توجه به نرخ ارز و انس جهانی در نوسان است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی شاهد شوک قیمت، افزایش بی رویه نرخ ها و کاهش خارج از معمول را نداشته ایم و قیمت ها به صورت طبیعی با نوسان همراه بوده است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: حباب سکه طرح جدید حدود 280 هزار تومان است و در روزهای اخیر از حباب نیم سکه 250 هزار تومان و همچنین از حباب ربع سکه نیز حدود 200 هزار تومان کاسته شده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید