دومین سهمیه بنزین ۱۴۰۰ امشب واریز می‌شود

کدخبر: ۴۰۶۹۰۲
اقتصادنیوز :سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد چهارشنبه در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
دومین سهمیه بنزین ۱۴۰۰ امشب واریز می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،فاطمه کاهی   با بیان اینکه دومین سهمیه بنزین ۱۴۰۰ مطابق ماه‌های گذشته، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با قیمت ۱۵۰۰ تومان واریز می‌شود، اظهار کرد: همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

وی افزود: با توجه به پایان مدت ۹ ماهه تعیین‌شده برای ذخیره‌سازی سهمیه سوخت ماهانه خودروها از ابتدای مردادماه، سهمیه واریزی سوخت خودروها که ۹ ماه از مدت ذخیره آن در کارت سوخت گذشته باشد، سهمیه جدیدی تعلق نخواهد گرفت، بنابراین مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه گذشته را (۵۴۰ لیتر برای خودروهای سواری و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تاکید کرد: این مدت ۹ ماه کاهش نخواهد یافت و هموطنان همچنان می‌توانند تا سقف ۹ ماه سهمیه واریزی خود را در کارت سوخت خود ذخیره و مصرف کنند.

به گفته کاهی با شیوع بیماری کرونا مصرف بنزین در کشور کاهش یافت اما در فروردین امسال شاهد افزایش مصرف بودیم به طوری که در فروردین‌ماه سال گذشته روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این مقدار در روزهای نخست فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ به میانگین روزانه ۸۵ میلیون لیتر رسیده است که نسبت به فروردین‌ماه پارسال افزایش روزانه حدود ۳۷ تا ۳۸ میلیون لیتری را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: همچنین از انتهای بهمن ماه ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور ۱۰ درصد کاهش یافت و  میزان مصرف بنزین در کشور ۷۵ تا ۷۶ میلیون لیتر در روز بود. و در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به ۹۵ تا ۹۶ میلیون لیتر در روز رسید.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در کشور ۲۷ میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، ۱۷ میلیون دستگاه خودروی شخصی، ۴ میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، ۵.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۸۰۰ هزار خودروی دیزلی وجود دارد که سهمیه‌بندی سوخت این دستگاه‌ها انجام شده است.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد. سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌ دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های سوخت قابل ذخیره خواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید