تامین اجتماعی در انتظار دریافت 89 هزار میلیارد تومان؛

خبر مهم درباره مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان

کدخبر: ۴۰۷۰۰۴
رئیس کانون بازنشستگان تهران با اشاره به اینکه هنوز برای متناسب سازی مرحله دوم تصمیم قطعی اتخاذ نشده است، گفت: دولت باید تعهدات خود را در قبال سازمان تأمین اجتماعی انجام دهد تا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به نحو مطلوب انجام شود.
خبر مهم درباره مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش اقتصادنیوز ، علی دهقان‌کیا در گفت وگو باتسنیم با اشاره متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد:  هنوز برای متناسب سازی مرحله دوم تصمیم قطعی اتخاذ نشده است و بازنشستگان انتظار دارند متناسب سازی مرحله دوم برای سایر سطوح اجرا شود.

وی افزود: برای اجرای مرحله اول متناسب سازی دولت قرار بود 32 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهد اما این امر هنوز محقق نشده است و با وجود اینکه هنوز منابع مورد نیاز متناسب سازی مرحله اول به تأمین اجتماعی وارد نشده اما مدیریت این سازمان علاوه بر اجرا و تداوم پرداخت متناسب سازی مرحله اول، مرحله دوم متناسب‌سازی را نیز اجرا کرده است.

دهقان‌کیا واگذاری منابع مالی نقدی و شرکت‌های سود ده به تأمین اجتماعی را خواسته برحق بازنشستگان دانست و گفت: انتظار داریم که دولت در اسرع وقت شرکتهای سودده را واگذار کند تا متناسب سازی به نحو صحیح برای بازنشستگان اجرا شود و استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی مرحله دوم متناسب سازی را به پشتوانه رد دیون دولت اجرا می‌کند و پرداخت 89 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی ضامن و پشتوانه اجرای متناسب سازی در سنوات آینده است.

رئیس کانون بازنشستگان تهران با بیان اینکه تأمین اجتماعی متناسب‌سازی را اجرا کرده و منتظر دریافت منابع نبوده است، گفت: امیدوارم با پیگیری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بخشی از این 89 هزار میلیارد تومان به زودی دریافت شود.

دهقان کیا افزود: دولت با واگذاری شرکتها و از طریق نقدی باید این مبلغ را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و بازنشستگان منتظر و مشتاق هستند تا هرچه زودتر احکام جدید خود را دریافت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید