اصلاح مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان و بازنشستگان+سند

کدخبر: ۴۰۷۰۱۵
اقتصاد نیوز:مصوبه تعیین ضرایب حقوقی کارمندان و بازنشستگان دولت در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ابلاغ شد.
اصلاح  مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان و بازنشستگان+سند

با توجه به اصلاح بند (۵) مصوبه مربوط به تعیین ضرایب حقوقی کارمندان و بازنشستگان دولت، دبیر هیئت دولت مراتب اصلاح مصوبه مذکور را به سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

از آنجا که در بند (۵) مصوبه یاد شده، بعد از عبارت «مبلغ مندرج در حکم کارگزینی» عبارت «برای کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد منعقده» تحریر نشده است، مراتب اصلاحیه با امضای دبیر هیئت دولت به سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

dastmozd400

دو روز قبل با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به افزایش ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد. 

به گزارش اقتصاد نیوز، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، با افزایش ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه، به میزان ۲۵ درصد موافقت کرد.

بر اساس یکی از احکام این مصوبه، پس از اعمال افزایش‌های موضوع این تصویب‌نامه، مجموع افزایش مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد منعقده برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) در اولین حکم سال ۱۴۰۰ برای اعمال ضریب ریالی نسبت به مبلغ مندرج در آخرین حکم کارگزینی/ قرارداد منعقده در سال ۱۳۹۹ که بر اساس آن حقوق دریافت شده است، نباید از بیست و پنج میلیون (۲۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تجاوز کند. مابه التفاوت مجموع افزایش ناشی از اعمال ضریب نسبت به بیست و پنج میلیون (۲۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تحت عنوان کاهش ناشی ازاجرای جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در حکم کارگزینی/ قرارداد منعقده درج و از مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی/ قرارداد منعقده کسر می‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید