رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد:

پرداخت ۳۰ میلیون دلار از پول های بلوکه ایران در کره برای خرید واکسن

کدخبر: ۴۰۷۲۷۶
رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: ۳۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران در این کشور بابت خرید واکسن ویروس کرونا پرداخت شده است.
پرداخت ۳۰ میلیون دلار از پول های بلوکه ایران در کره برای خرید واکسن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حسین تنهایی»  اظهار داشت: به اجرایی شدن تفاهمنامه های میان دو کشور بسیار امیدوار بودیم اما تاکنون درصد اندکی از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیون دلار از کل پول های ایران بابت خرید واکسن و اقلام دارویی از کره جنوبی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی این کشور به صورت نقدی به ایران پرداخت شود اما تاکنون در عمل شاهد اجرای آن نبوده ایم.

تنهایی با بیان اینکه مذاکرات برجام از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن این توافقنامه روند بازگشت بدهی کره جنوبی به ایران تسهیل شده و سرعت می یابد.

به گزارش ایرنا، از سال ۲۰۱۸ هفت میلیارد دلار پول فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی بلوکه شد و از آن زمان تاکنون مذاکرات بسیاری برای پرداخت این بدهی از سوی سئول به ایران انجام شده است.

در یک ماه گذشته نخست وزیر کره جنوبی به ایران سفر کرد و در نشست مسئولان دو کشور، در زمینه نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق شد.

میزان پول بلوکه شدن ایران در  کره جنوبی، حدود هفت میلیارد دلار اعلام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید