زمینگیر شدن پروازها در موج چهارم کرونا

کدخبر: ۴۰۷۶۵۸
اقتصادنیوز : دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش شدید پروازهای مسافری در موج چهار کرونا خبر داد و گفت: در شرایطی که ایرلاین‌ها در ضرر و زیان سنگینی ناشی از کاهش درآمد و افزایش هزینه‌های خود به سر می‌برند، انتظار می‌رود دولت از شرکت‌های هواپیمایی به صورت ویژه‌ای حمایت کند.
زمینگیر شدن پروازها در موج چهارم کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی در دوران شیوع ویروس کرونا و طی ۱۴ ماه گذشته همچنان در شرایط اضطرار هستند و نیاز به حمایت‌های بیشتر و ویژه‌ای از سوی دولت دارند. چرا که تنها پروازهای مسافری و خارجی و داخلی در موج چهارم کرونا و در این ایام کاهش شدیدی پیدا کرده است بلکه هزینه‌های ایرلاین‌ها نیز بیشتر شده و آن‌ها را در وضعیت بدی قرار داده است.

وی افزود: پرواز به عراق و ترکیه همواره جزو بیشترین پروازهای خارجی بود که یکی ممنوع و دیگری به شدت محدود شده است و هم اکنون به دلیل رعایت محدودیت ظرفیت ۶۰ درصدی مسافر نیز درآمدهای ایرلاین‌ها به شدت کاهش یافته و این مسئله خود سبب بروز مشکلات بسیاری شده است که نیاز به حمایت ویژه از سوی دولت داریم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همه کشورهای دنیا از کسب‌وکارهای آسیب دیده و ایرلاین‌های خود حمایت ویژه ای می کنند و البته که دولت در سال گذشته به ما تسهیلات ۱۲ درصدی داد و در آن شرایط حمایت خوبی بود اما شرکت‌های هواپیمایی بدهی شان انباشته شده است و نیاز داریم که دولت در سال جاری و با توجه به ادامه شرایط کرونایی اقدام به ارائه تسهیلات کرونایی به صنعت حمل و نقل هوایی کند.

اسعدی سامانی گفت: همه مشکلات این صنعت به ویژه ایرلاین‌ها را در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی نوشته‌ایم و صورت‌های مالی مان را نیز ارسال کرده‌ایم تا شخص وزیر در جریان این ضرر و زیان قرار بگیرند و امیدواریم امسال حمایت‌های دولت از ایرلاین‌ها ادامه داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید