مادیران چگونه از سرمایه‌های انسانی خود در برابر کرونا محافظت می‌کند؟‌

کدخبر: ۴۰۸۲۹۷
گزارش تازه منتشر شده از سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد که بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی موجب کاهش ۸.۸ درصدی ساعات کار در جهان شده است. این میزان معادل از دست رفتن بیش از ۲۵۵ میلیون شغل تمام وقت است. کاهش درآمد کارگران جهان که ناشی از این میزان کاهش ساعت کار است، ۳.۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که معادل ۴.۴ درصد از کل درآمد ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۹ است.
مادیران چگونه از سرمایه‌های انسانی خود در برابر کرونا محافظت می‌کند؟‌

به گزارش اقتصادنیوز ، کووید۱۹، در یکسال گذشته آسیب‌های فراوانی برای کسب و کارها داشته است. از تعطیلی‌های پیاپی و قرنطینه‌های دولتی گرفته تا تعدیل نیرو و شیوع بیماری در بین کارمندان، کارگران و خانه نشینی‌های اجباری و گاهی هم اتفاق تلخ از دست رفتن نیروها.

این بحران باعث شده تا اکنون استانداردهای جدید بهداشتی در بین فعالان اقتصادی شکل بگیرید. برخی از این استانداردها همان توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی است و برخی دیگر نیز راه‌کارهای نوآورانه‌ای است که کسب و کارهای پویا برای کاهش ضرر و زیان ناشی از این پاندمی و حفظ سلامت کارکنان خود پیش گرفته‌اند.

گروه شرکت‌های مادیران که متشکل از صنایع ماشین‌های اداری، شرکت‌های صنایع الکترونیک، صنایع لوازم خانگی، صنایع پلاستیک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت پشتیبانی فروش مادیران است اکنون نزدیک به ۱۸۰۰ نیروی انسانی در بخش‌های مختلف اعم از کارخانه‌ها و سازمان‌های اداری دارد که در یکسال گذشته با بکارگیری پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی مبتنی بر سازمان بهداشت جهانی توانسته کمترین میزان ابتلا به این بیماری را در بین کارکنان خود شاهد باشد. چرا که مادیران نیروی انسانی را سرمایه انسانی شرکت دانسته و تمام تلاش خود را در حفظ و پیشرفت سازمانی نیروهای خود بکار می‌گیرد.

توزیع رایگان اقلام بهداشتی و کاهش ساعت کار

استفاده اجباری از ماسک و توزیع رایگان آن در بین تمامی کارکنان اولین و مهمترین اقدام مادیران است که بر همین اساس پکیج‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی به صورت هفتگی در اختیار تمامی کارکنان قرار می‌گیرد.

مادیران همچنین ساعات کار بخش‌های اداری و کارخانه‌های خود در یکسال گذشته را کاهش داده و در صورت لزوم امکان دورکاری برای نیروهای مشکوک به علایم و همچنین برخی از قسمت‌های دیگر مجموعه را نیز فراهم آورده است.

البته این کاهش ساعت کار با اصلاح برخی از فرآیندهای اداری و تولیدی نه تنها منجر به کاهش تولید محصولات نشده بلکه افزایش تولید و افزایش فروش محصولات را هم به دنبال داشته است.

1

 

تست‌های رایگان PCR ‌

در بخش کارخانه‌های تولیدی مادیران، سیستم تهویه سالن‌ها با نصب لامپ‌های UVC در کانال‌های جریان هوا و با هدف ازبین رفتن ویروس در هوا بهبود یافته است.

در یکسال گذشته از تمامی پرسنل حداقل سه بار تست PCR گرفته شده است. علاوه بر این از کارکنانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و یا کارکنانی که بیشتر با ارباب رجوع در تماس هستند بصورت ماهانه و یا دو هفته یکبار تست PCR گرفته می‌شود.

جلسات و آموزش‌های آنلاین

با توجه به راه‌اندازی کارخانه لوازم خانگی و جذب ۷۶۴ نیروی جدید در مجموعه‌های مادیران، از تمامی کارکنان جدید پیش از پیوستن به مجموعه تست PCR گرفته می‌شود. در روند مصاحبه‌های شغلی و همچنین سایر جلسات درون سازمانی از ابزارهای آنلاین و کنفرانس‌های ویدیویی استفاده می‌شود. علاوه بر این دوره‌های آموزشی کارکنان هم بدون وقفه و به صورت آنلاین در قالب ۵۶۰۶ نفر ساعت آموزش در سال ۹۹ برگزار شده است.

2

 

پی‌گیری‌های مستمر پزشکی

ورود تمامی پرسنل در بخش‌های مختلف توسط دستگاه‌های سنجش تب، کنترل و از ورود افرادی که دارای علایم باشند به مجموعه جلوگیری می‌شود. این دسته از کارکنان برای معاینه به پزشکان مقیم در بخش‌ها معرفی و در صورت لزوم برای انجام تست PCR اعزام و دستور قرنطینه خانگی و یا سایر روش‌های درمانی منطبق با پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان را دریافت می‌کنند.

قرنطینه‌های ۱۴ روزه همچنین برای هرکدام از افرادی که در خانه با فردی مبتلا حضور داشته باشند نیز اجرا می‌شود و در این مدت نیز روند مراقبتی و بهبودی کارکنان مدام از سوی پزشکان شرکت پی‌گیری می‌شود. علاوه بر این امکان دریافت مشاوره آنلاین پزشکی توسط پزشکان مادیران هم در هر ساعت از شبانه روز برای تمامی کارکنان فراهم شده است.

3

 

خودکفایی در تولید مایع ضدعفونی

کارخانه صنایع پلاستیک مادیران از همان روزهای ابتدایی گسترش پاندمی اقدام به راه‌اندازی خط تولید مایع ضدعفونی دست و سطوح برای برطرف ساختن نیاز کل مجموعه کرده است. به این ترتیب با تولید مایع ضد عفونی به میزان کافی تمامی زیرمجموعه‌های مادیران به ایستگاه‌های ضدعفونی مکانیزه دست مجهز شده و تمامی سطوح نیز روزانه چندین بار توسط مایع ضدعفونی ویژه تمیز می‌شوند. همچنین بخش‌های مختلف کارخانه‌ها روزانه توسط دستگاه FOGER  نیز ضد عفونی می‌شود.

4

 

تغییر برخی از سخت‌افزارهای سازمانی

ورودی پرسنل کارخانجات مادیران به تونل‌های استریل و حوضچه‌های ضد عفونی مجهز شدند. دستگاه‌های حضور وغیاب از مدل‌های ثبت اثر انگشت به مدل‌های تشخیص چهره تغییر یافتند. شیرآلات سرویس‌های بهداشتی به مدل‌های خودکار و یا پدالی تغییر یافتند تا کمترین میزان تماس با آن‌ها صورت بگیرد. همچنین فضای باز این بخش‌ها به منظور استراحت کارکنان و یا صرف غذا، مورد بازنگری در طراحی و تجهیز لوازم مورد نیاز قرار گرفته است. ایستگاه‌های کاری در خطوط تولید با جدا کننده‌های پلاستیکی ایمن شدند تا محدوده فاصله اجتماعی ۲ متر دربین کارکنان خط تولید به صورت کامل رعایت شود.

برنامه توزیع غذا در بین نیروهای کارخانه نیز به بسته بندهای یکبار مصرف آلومینیومی تغییر یافته است. همچنین ارائه قرص مولتی‌ ویتامین به همراه غذا و سرو دمنوش به منظور افزایش ایمنی بدن نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار بسته‌های میان وعده غذایی، توسط برخی از واحدهای مجموعه مادیران به منظور حمایت از نیروها انجام می‌گیرد.

بکارگیری تمام این راهکارها باعث شده تا اکنون گروه صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیران) شاهد کمترین میزان ابتلا در بین نیروهای خود در بخش‌های مختلف باشد، چرا که نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه مادیران است. برای مشاهده فرصت‌های شغلی در مادیران می‌توانید به صفحه منابع انسانی سایت مادیران مراجعه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید