مهلت ثبت اطلاعات فروش ریالی به عراق و افغانستان

کدخبر: ۴۰۸۸۱۴
اقتصادنیوز : دبیر کل اتاق بازرگانی اهواز گفت: به منظور رفع تعهدات ارزی، صادرکنندگان خوزستانی به کشورهای عراق و افغانستان تا ۳۱ خردادماه باید اطلاعات فروش ریالی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.
مهلت ثبت اطلاعات فروش ریالی به عراق و افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،محمد نجفیان   اظهار کرد: بر اساس بند یک بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، صادرکنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالاهای صادراتی در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد سال ۹۷ به عراق و افغانستان اقدام کرده و در موعد مقرر اطلاعات فروش ریالی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده‌اند، حداکثر تا ۳۱ خردادماه سال جاری فرصت دارند تا صرفاً با ثبت اطلاعات فروش ریالی خود در سامانه جامع تجارت، تعهدات ارزی خود را رفع کنند.

وی افزود: رفع تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان ارتباطی به معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نداشته و مشمول استفاده از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نخواهند بود.

دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز گفت: بخش قابل توجهی از بازرگانان خوزستانی با کشور عراق فعالیت تجاری دارند و از این رو به منظور رفع تعهدات ارزی، باید در تاریخ اعلام‌شده نسبت به ثبت اطلاعات فروش ریالی خود به کشور عراق در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

نجفیان افزود: در روزهای آینده، زیرساخت لازم جهت ثبت اطلاعات فروش ریالی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فراهم خواهد شد و صادرکنندگان قادر خواهند بود نسبت به ثبت اطلاعات فروش ریالی به عراق و افغانستان اقدام کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید