زمان آزاد سازی 40 درصد باقی مانده سهام عدالت

کدخبر: ۴۰۹۳۸۷
اقتصادنیوز : سخنگوی سهام عدالت گفت: اکنون شرایط بازار به نحوی است که امکان فروش سهام عدالت وجود ندارد و به همین دلیل به آزادسازی ۶۰ درصد این سهام اکتفا شده است.
زمان آزاد سازی 40 درصد باقی مانده سهام عدالت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت در مورد آزادسازی کامل سهام عدالت، اظهار کرد: آزادسازی عبارت هستند از انتقال مالکیت و مدیریت دارایی‌ها به مشمولان سهام عدالت، که چنین بحثی تا کنون طی ۵ مرحله صورت گرفته و ما اکنون وارد حساس‌ترین بحث آزادسازی شده‌ایم.

او افزود: در حال حاضر در ششمین مرحله بحث آزادسازی که مربوط به واگذاری شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به سهامداران غیر مستقیم است، قرار داریم که اگر این مرحله به درستی صورت گیرد تمام مراحل آزاد سازی انجام شده است.

 سخنگوی سهام عدالت گفت: فروش سهام عدالت بستگی به شرایط  بازار سرمایه دارد،  به سبب آنکه شرکت‌هایی که  زیر مجموعه سهام عدالت هستند در بازاری قدم گذاشته‌اند که لازمه خرید و فروش سهم در آن وجود خریدار است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون شرایط بازار به نحوی است که امکان فروش سهام همه متقاضیان وجود ندارد، به همان میزان ۶۰ درصد اکتفا شده است. به محض آنکه بازار قابلیت عرضه تمامی سهم‌های زیر مجموعه سهام عدالت را پیدا کند، حکم عرضه آن‌ها به عنوان یک ابزار تعادلی از جانب شورای عالی بورس صادر خواهد شد.

فهیمی بیان کرد: اکنون وضعیتی به وجود آمده که بازار متعلق به سهامداران سهام عدالت است، به همین خاطر از سهامداران می‌خواهیم شرایط خاص بازار را در نظر داشته باشند؛ به طوری که بازار را از طریق عرضه‌های نامتعارف خراب نکنند، چرا که در حال حاضر سهامداران سهام عدالت مهم‌ترین بازیگران بازار سرمایه هستند.

او در ادامه در خصوص قابلیت فروش ۳۰ درصد از سهام شرکت‌های استانی به دست هیئت مدیره پس از انجام فرآیند انتخابات، گفت: اولین و مهم‌ترین معیار در بحث سرمایه گذاری طرح‌های توجیهی است و تا این بحث به خوبی صورت نگیرد، ابلاغیه‌ای در این خصوص صادر نخواهد شد.

سخنگوی سهام عدالت بیان کرد: چنانچه مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری تصمیم بگیرند که منابع را تبدیل به وجوه نقد کنند تا بتوانند در سطح ملی یا بین المللی سرمایه گذاری کنند؛ طبیعتا اولین معیارمان برای پذیرش توجیه اقتصادی طرح مورد نظر هیئت مدیره استان‌ها خواهد بود، به سبب آنکه سهامداران این شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باید از پروژه‌های عمرانی که هیئت مدیره در آن سرمایه گذاری می‌کنند، منتفع شوند.

او در پاسخ به این سوال که امروز مجمع عمومی فوق العاده چند شرکت برگزار شد، گفت: تاکنون دو استان مجامع عمومی فوق العاده شان برگزار شده و ۲ استان دیگر تا پایان وقت امروز مجامع‌شان برگزار خواهد شد.

سخنگوی سهام عدالت بیان کرد: امروز چهار استان اعم از قزوین، هرمزگان، کرمانشاه و گیلان مجامع‌شان بازگشایی می‌شود و مردم این امکان را خواهند داشت که در مجامع آن حضور یابند؛ به هر حال آن چیز که مسلم است برای رسمیت مجمع باید حداقل نصف به اضافه یک سهامداران حضور داشته باشند.

فهیمی گفت: اگر به هر دلیلی اشخاص نتوانستند در دوره اول مجمع حضور یابند و مجمع تشکیل نشد، دعوت نامه دیگری به آن‌ها ابلاغ خواهد شد که در آنجا حتی اگر تعداد سهامداران به ۵۰ درصد هم نرسد، طبق قانون تجارت مجمع برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: تاکنون استقبال سهامداران نسبت به حضور در مجمع‌ها خوب بوده است، ولی انتظار داریم که تعداد بیشتری در این مجامع حضور یابد.

سخنگوی سهام عدالت بیان کرد: تاکنون برای انتخابات هیئت مدیره بیش از دو هزار نفر شرکت کرده‌اند که از این میزان تعداد ۷۵۰ نفرشان مراحل تایید صلاحیت را طی کردند و اطلاعات مابقی متقاضیان هم در دست بررسی است.

او بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ کمیته برای بررسی اطلاعات اشخاص متقاضی تشکیل شده تا اشخاصی که به عنوان کاندید انتخاب می‌شوند، صلاحیت لازم را داشته باشند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید