نا امن‌ترین خودرو‌های داخلی کدام هستند؟ + فیلم

کدخبر: ۴۰۹۵۸۷
اقتصادنیوز : در این گزارش تست تصادف چند خودروی ایرانی را ببینید.
 نا امن‌ترین خودرو‌های داخلی کدام هستند؟ + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان،موضوع خودرو و کیفیت محصولات تولید داخل از جمله موضوعات بسیار مهم در کشور است. سطح کیفی اقلام تولیدی در کشور ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. استانداردهای خودرویی از سطح آلایندگی گرفته تا ایمنی و عملکرد جاده‌ای باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا بهبود پیدا کرده و خودرو سازها بای میزان آلایندگی را به حداقل و ایمنی را به حداکثر برسانند.

تست تصادف نوعی آزمایش است که معمولاً به منظور اطمینان از استاندارد‌های طراحی ایمن در مقابل خرابی و سازگاری برای حالت‌های مختلف حمل و نقلی سیستم‌ها و اجزای خودرو انجام می‌شود.

 تست‌های ضربه از جلو، همان چیزی است که اکثر مردم در مورد تست تصادف تصور دارند. در این تست وسایل نقلیه معمولاً با یک سرعت مشخص به یک دیوار بتونی برخورد می‌کنند. SUV‌ها به دلیل ارتفاع زیاد سواری، مدتی است که در این آزمایش ها شرکت داده نمی شوند.

موضوع ایمنی خودرو و کاهش تلفات جانی، در کشور‌ها و شرکت‌های مختلف خودروسازی جهان، از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل علاوه بر آزمون‌های کیفی، با سرمایه‌گذاری زیاد در آزمون ایمنی، در تلاش هستند تا خودرو‌های ایمن تولید کنند که این امر نه تنها جزء شروط عرضه خودرو در بازار‌های جهانی است، بلکه جزء باید‌ها در فروش و جلب مشتری، تحت فضای رقابتی است.

در فیلمی که در این گزارش می بینید، برخی از خودورهای داخلی آورده شده و تست تصادف آنها به نمایش گذاشته شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید