قیمت طلا درجا می زند

عبور اتریوم از مرز 3 هزار دلار/ بیت کوین در کمین 60 هزار

کدخبر: ۴۰۹۷۷۴
عملکرد ارزهای دیجیتال مهم در هفته گذشته مثبت بود و اتریوم برای چندمین مرتبه طی یک هفته گذشته رکورد خود را بهبود بخشید.
عبور اتریوم از مرز 3 هزار دلار/ بیت کوین در کمین 60 هزار

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت طلا با نوساناتی کم‌دامنه در حوالی 1775 تا 1780 دلار قرار دارد و اظهارنظرها در مورد تورم‌زا نبودن اقدامات بایدن صعود طلا برای عبور از مرز 1800 دلار را دشوار کرده است.اتریوم برای چندمین مرتبه طی یک هفته گذشته رکورد قیمتی خود را ارتقا داد و بالای سطح 3 هزار دلار قرار گرفت.

نوسان‌های کم‌دامنه در بازار طلا

قیمت طلای جهانی در نخستین روز کاری بازارهای جهانی کار خود را با قیمت حوالی 1775 دلار آغاز کرد. نرخ طلا در ادامه از 1780 دلار بالاتر رفت، اما دوباره نزولی شد. تغییرات شاخص دلار در روز دوشنبه منفی بود. بازدهی اوراق ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا از 29 آپریل مصادف با 9 اردیبهشت به صورت کلی روند نزولی را دنبال کرد، اما هنوز بالای مرز حساس 1.6 درصد قرار دارد و تغییرات بازدهی اوراق خزانه‌داری در روز گذشته مثبت بود.

تثبیت طلای جهانی/ هر اونس 1185 دلار

در نتیجه به نظر می‌رسد نوسان‌های کم‌دامنه و موفق نشدن طلا در عبور از مرز 1800 دلار با کاهش انتظارات تورمی در ارتباط باشد. تورم یکی از محرک‌های اصلی قیمت فلز گرانبها عنوان می‌شد و تحلیل‌گران سیاست‌های انبساطی دولت بایدن را تورم‌زا ارزیابی می‌کردند، آن‌ها معتقد بودند انتظارات تورمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و در صورتی که بازدهی اوراق خزانه‌داری بر مدار منفی بیافتد، صعود طلا به بالای 1900 دلار تا پایان سال 2021 محتمل است.  اما اخیر اظهار نظرهایی که بر تورم‌زا نبودن اقدامات بایدن تاکید می‌کنند، افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا "جانت یلن" نیز اخیرا اظهار کرد که این مسئله که اقدامات بایدن سوختی برای موتور تورم است را قبول ندارد. بازسازی سریع اقتصادی و پیشرفت واکسیناسیون نیز از دیگر عواملی هستند که افزایش قیمت طلای جهانی را با موانعی روبرو کرده‌اند.

عملکرد مثبت ارزهای دیجیتال

در نقطه دیگر بیت کوین در 24 ساعت گذشته عملکرد خوبی داشت و دوباره خود را به مرز 60 هزار دلار نزدیک کرد. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 59 هزار دلار و کمترین قیمت آن 56 هزار و 178 دلار گزارش می‌شود. بر این اساس بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد اختلاف داشتند. علاوه بر این سرمایه بازار بیت کوین با این رشد قیمت به 1.1 تریلیون دلار افزایش یافت.

قیمت اتریوم در حال افزایش است و این ارز دیجیتال باز هم رکورد قیمتی خود را ارتقا داد. قیمت اتریوم مرز 3 هزار دلار را پشت سر گذاشت. بیشترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 201 دلار و کمترین قیمت آن 2 هزار و 905 دلار گزارش می‌شود. با توجه به این که اتریوم در طول یک هفته گذشته چندین با رکورد خود را ارتقا داد، این سوال برای برخی به وجود آمد که آیا قیمت این ارز دیجیتال نیز مانند بیت کوین پس از ثبت رکورد نزدیک به 65 هزار دلار افت خواهد کرد.

سومین و چهارمین ارز دیجیتال مهم دنیا یعنی باینانس و XRP نیز در 24 ساعت و هفته گذشته بازدهی مثبت داشتند. ارزش باینانس در طول یک هفته گذشته نزدیک به 19 درصد و ارزش XRP در طول یک هفته گذشته نزدیک به 39 درصد افزایش یافت و سرمایه مجموع بازار این دو ارز دیجیتال در حدود نصف سرمایه بازار اتریوم است. سرمایه بازار اتریوم 368 میلیارد دلار گزارش می‌شود. سرمایه باینانس 97 میلیارد دلار است و سرمایه XRP در نزدیک  72 میلیاد دلار قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید