صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد

پیش‌بینی عجیب درباره اقتصاد نفتی عربستان

کدخبر: ۴۰۹۸۹۷
صندوق بین‌المللی پول، پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی نفتی عربستان ۰.۵ درصد در ۲۰۲۱ کوچک می‌شود.
پیش‌بینی عجیب درباره اقتصاد نفتی عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی نفتی عربستان 0.5 درصد در 2021 کاهش یابد. تولید ناخالص داخلی این کشور در 2020 به‌خاطر کاهش تولید اوپک پلاس 6.7 درصد کوچک شده بود.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 صندوق بین المللی پول در گزارش خود اعلام کرد انتظار می رود تولید ناخالص داخلی نفتی عربستان 6.8 درصد در 2022 به دنبال پایان قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس رشد داشته باشد.

 اوپک و متحدانش توافق کرده‌اند تولید نفت خود را از ماه مه افزایش دهند. این گروه تا ماه جولای دو میلیون بشکه در روز بر تولید خود می‌افزاید.

 عربستان برای متعادل نگه داشتن بودجه خود در 2021 به نفت بشکه‌ای 76.20 دلار نیاز دارد. این رقم در 2020 برابر با 77.90 دلار بود و انتظار می‌رود در 2022 تا 65.70 دلار پایین بیاید.

 هدف بودجه عربستان در 2021 کاهش کسری سالانه آن است. کسری بودجه عربستان از 4.5 درصد تولید ناخالص داخلی در 2019 تا 11.3 درصد در 2020 افزایش داشت که نتیجه کاهش درآمدهای نفتی و افزایش هزینه‌ها بود. طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، عربستان این کسری بودجه را با وام‌های جدید و برداشت از ذخایر دولتی تأمین کرده است.

 این صندوق پیش‌بینی می‌کند کسری بودجه عربستان در سال جاری میلادی تا 4.2 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور پایین بیاید که کمی کمتر از پیش‌بینی بودجه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید