جزئیات رشد حقوق بازنشستگان از زبان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور

کدخبر: ۴۱۰۸۷۲
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تقدیر از نقش شرکت ایران یاسا در تامین منابع مالی حقوق بازنشستگان کشوری، گفت: این شرکت یکی از برترین شرکت های صندوق در سال ۹۹ بود که البته به دلیل دارایی های در اختیار و قدمتی که این شرکت دارد، انتظار ما از تولید و سودآوری این شرکت بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است.
جزئیات رشد حقوق بازنشستگان از زبان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: رشد ۱۳۵ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن ۹۸ تاکنون، افزایش ۳۰ درصدی قدرت خرید بازنشستگان به واسطه اجرای طرح های رفاهی، افزایش ۱۰۰درصدی پوشش های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان انجام شده یا درحال انجام است همه به واسطه اتفاقات مهم و تلاش هایی است که در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی انجام شده است.

فاز نخست پروژه توسعه تولید تایرهای موتوری نسل دوم ایران یاسا امروز (شنبه) با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی و مدیران و کارکنان شرکت ایران یاسا تایر و رابر در تهران برگزار شد.

دکتر اکبر افتخاری در این مراسم، ایران یاسا را یکی از شرکت های چابک و منظم صندوق بازنشستگی توصیف کرد و با اشاره به شعار امسال گفت: شاید در برخی دستگاه ها شعار «جهش تولید» یا «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها» محسوس یا قابل دستیابی نباشد، اما در صندوق بازنشستگی کشوری به واسطه فعالیت های اقتصادی شرکت های تابعه، این امر بسیار مهم و قابل لمس است.

افتخاری با بیان اینکه «هرچه در شرکت های تابعه ما تولید می شود، در صندوق بازنشستگی به صورت مستقیم مصرف می شود» اظهار داشت: تولید شرکت ها برای صندوق بازنشستگی همان «سودآوری و آورده های مالی شرکت ها است» و موارد مصرف این تولید، همان پرداخت حقوق، بیمه تکمیلی و طرح های رفاهی است؛ بنابراین ثمره تلاش شما عزیزان در زندگی و معیشت بازنشستگان خود را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: رشد ۱۳۵ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن ۹۸ تاکنون، افزایش ۳۰ درصدی قدرت خرید بازنشستگان به واسطه اجرای طرح های رفاهی، افزایش ۱۰۰درصدی پوشش های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان انجام شده یا درحال انجام است همه به واسطه اتفاقات مهم و تلاش هایی است که در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تقدیر از نقش شرکت ایران یاسا در تامین منابع مالی حقوق بازنشستگان کشوری، گفت: این شرکت یکی از برترین شرکت های صندوق در سال ۹۹ بود که البته به دلیل دارایی های در اختیار و قدمتی که این شرکت دارد، انتظار ما از تولید و سودآوری این شرکت بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است.

افتخاری اضافه کرد: افزایش سودآوری شرکت های تابعه صندوق از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یک جهش موفق بوده که نتیجه آن کاهش وابستگی منابع صندوق بازنشستگی به بودجه دولت برای نخستین بار است.

وی تصریح کرد: در ۱۵ سال به صورت مستمر وابستگی منابع صندوق به دولت افزایش یافته بود تا جاییکه سال ۹۸ به بیش از ۷۵درصد رسید و اگر همان روند در سال گذشته ادامه می یافت، میزان وابستگی ما به دولت به ۸۸ درصد می رسید؛ اما با اقدامات مدیریتی و تعریف ادبیات مشترک و ویژه در خصوص جهش تولید و سودآوری شرکت ها، امسال برای اولین بار میزان وابستگی صندوق با وجود اجرای طرح بزرگ همسان‌سازی، شیوع گسترده بیماری کرونا و همچنین تحریم ها و فشارهای اقتصادی به کمتر از ۷۰درصد رسیده است.

افتخاری تاکید کرد: بنابراین خدمت کارکنان و کارگران شرکت های تابعه صندوق فقط یک جنبه مادی و شخصی ندارد، بلکه اثر آن معنوی بوده و ناشی از آورده‌ای است که به طور مستقیم در زندگی بازنشستگان عزیز ظهور می یابد.

او بازنشستگان را صاحبان اصلی سرمایه ها و دارایی های صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن عنوان کرد و گفت: تلاش ما بهبود زندگی بازنشستگان است و هرچه تلاش شرکت های تابعه برای بهبود تولید و افزایش سودآوری بیشتر باشد، به ما در این مسیر کمک خواهد کرد. برای صندوق مبنای محاسبه و برنامه ریزی، ارزش افزوده اقتصادی شرکت ها و نه سود حسابداری آن ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید