قیمت فلز مس در بازارهای جهانی رکورد زد

کدخبر: ۴۱۱۷۷۱
اقتصادنیوز : امروز قیمت هر تن فلز مس به 10578 دلار معامله شد که پیش بینی شده است به دلیل کاهش تولید و بالا بودن تقاضا بویژه از سوی چین قیمت این فلز حتی به 20 هزار دلار هم برسد.
قیمت فلز مس در بازارهای جهانی رکورد زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، قیمت فلز سرخ امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که به دلیل کاهش ذخایر جهانی و تولید قیمت آن به روند افزایشی خود همچنان ادامه دهد روند افزایشی قیمت این فلز بویژه پس از بهبود نسبی وضعیت بیماری کووید 19 بیشتر شده است.

امروز قمیت این فلز در بازار «کامکس نیویورک» برای تحویل در ماه جولای 0.98 درصد افزایش یافت و معاملات آتی  هم به قیمت 10578 دلار در هر تن معامله شد.

سرمایه گذاران پس از تزریق گسترده واکسن کرونا که تا حدود زیادی نگرانی از بهبود اقتصادی در جهان را کاهش داده به سمت سرمایه گذاری روی این فلز سرخ روی آورده اندکه باعث افزایش قیمت در بازارهای جهانی شده است.

البته خرید گسترده این فلز در چین پس از ویروس کرونا به افزایش قیمت این فلز کمک بیشتری کرده است این کشور در سال 2020 به میزان 4.5 میلیون تن فلز مس وارد کرد که 1.2 میلیون تن بیشتر از سال گذشته بود.

علاوه بر این بارها کشورهای بزرگ تولید کننده مس در جهان که 20 درصد تولید مس در اختیار آنها است به قرارداد های خرید این فلز اعتراض کرده اند که در صورت ادامه قیمت فلز مس بار دیگر افزایش می یابد.

بانک آمریکا اخیرا پیش بینی کرده بود که قیمت این فلز به دلیل کاهش تولید و ذخایر احتمال دارد به 20 هزار دلار در هر تن هم برسد.

بانک آمریکا هشدار داده بود که شکاف زیادی که بین عرضه و تقاضای فلز مس وجود دارد باعث فشار روی قیمت این فلز خواهد شد و قیمت را تا 20 هزار دلار بالا می کشد.

یک تحلیلگر فلزات اساسی هم گفته است که ذخایر فلز مس در کمترین میزان 15 سال اخیر قرار گرفته و تنها می تواند 3 هفته نیاز جهانی را تامین کند.

بر اساس گفته این تحلیلگر تضعیف ارزش دلار در هفته های گذشته هم بر افزایش قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی کمک کرده است.

از آنجایی که فلزات اساسی در بازارهای جهانی به دلار معامله می شود تضعیف ارزش دلار خرید فلزات را برای خریداران با دیگر ارزها ارزانتر می سازد و تقاضا افزایش می یابد که به دنبال آن قیمت هم بالا می رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید